وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تاریخچه گل رز

گل رز بدون شک گل مورد علاقه جهان است و احتمالاً در هر کشوری که آب و هوا اجازه می دهد رشد می کند. گل سرخ دارای تاریخ طولانی و رنگارنگی است و طبق شواهد فسیلی گل رز می تواند 35 میلیون سال قدمت داشته باشد. امروزه بیش از 30،000 انواع گل سرخ در سراسر جهان وجود دارد و آنها یک درخت خانوادگی کاملاً پیچیده اما جالب دارند.

Rose Flower at Rs 20/piece | Valagam | Madurai| ID: 13280605530

انواع مختلفی از گل سرخ وجود دارد که انتخاب اغلب می تواند مبهوت باشد. در انگلستان که بیشترین رشد را دارند چای ترکیبی ، فلوریونداس ، مینیاتور و کوتوله ها. (گلهای کوچکتر امروزه معمولاً به عنوان پاسیو گل سرخ شناخته می شوند.) رز بالا رونده ، رامبلرها ، رز بالا رونده پاسیو ، گلدان های بوته ای ، گل سرخ های مدرن ، گل سرخ های قدیمی مد روز ، گل سرخ های انگلیسی و غیره وجود دارند. انتخاب فوق العاده است و علاقه مندان به گل رز تازه کار. پیدا کردن همه گیج کننده با درک کمی از تاریخچه گل رز باید به شما کمک کرد که مناسب ترین گل رز را برای خود انتخاب کنید. امروزه بیشتر گل سرخ از حدود 100 گونه گل سرخ مشتق می شود که امروزه تعداد کمی از آنها در حال رشد هستند. بیشتر گلهای باغ مدرن ما هیبریدی هستند ، اما هنوز تعداد کمی از انواع گل رز وجود دارد.

 برای مشاهده محتوای کامل همراه با تصاویر این مقاله بر روی گل رز کلیک کنید.

گونه ها
گل سرخ شکمی (R.banksiae) احتمالاً شناخته شده ترین آن است ، این بومی چینی دارای یک فصل گلدهی مختصر بهار است اما در شکوفه های کامل بسیار دیدنی است. این رز بال رونده نزدیک بدون خار است که می تواند تا 10mx10m رشد کند و رایج ترین آن ، var است. لوته (زرد) و var. Banksiae (سفید). Rosa Rugosa و Rosa Chinensis Mutablis که به طور گسترده رشد می کنند ، یکی از انواع جذاب صورتی و زرد رنگ است. همچنین بسیار محبوب Rosa Multiflora Platyphylia است که احتمالاً گونه قدیمی چینی است که در سال 1816 معرفی شد و همچنین به نام "هفت خواهر گل سرخ" نیز شناخته می شود. بسیاری از گونه های قدیمی قدیمی هنوز هم برای باسن قرمز یا نارنجی خود که برای مصارف دارویی استفاده می شود نیز رشد می کنند. امروز.

Buy Rose flower plant (Red) online at cheap price on plantsguru.com

تاریخچه گل رز
رزها تاریخچه طولانی و رنگی دارند. گل رز سمبل زیبایی ، جنگ و سیاست  عشق هستند ، طبق  آخرین شواهد فسیلی که دیده شده است ، گل رز قدمت 35 میلون سال دارد در طبیعت ، گونه های رز حدود 150 است که در سراسر نیمکره شمالی ، از آلاسکا تا مکزیک و از جمله شمال آفریقا پخش شده است. پرورش گل رز از حدود 5000 سال پیش ، احتمالاً از چین آغاز شده است. در دوره روم ، گلهای رز در خاورمیانه به طور گسترده رشد می کردند. آنها در جشن ها ، برای اهداف دارویی و به عنوان منبع عطر به عنوان آبنبات استفاده می شدند. اشراف رومی باغهای بزرگ گل رز را در جنوب روم تأسیس میکردند. بعد از سقوط امپراتوری روم ، همراه با پیشرفت روند باغبانی ،  محبوبیت این گل افزایش یافت .

در طول قرن پانزدهم ، از این گل به عنوان نماد جنگ جناح‌ها برای کنترل انگلستان استفاده شد . رنگ سفید نماد York بود و گل سرخ نماد Lancaster ، در نتیجه ، جنگ به عنوان ” جنگ گل سرخ ” شناخته می‌شد .

 

 

  • ali yaghoobi