وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وقتی فکر می کنیم گلها شکوفه می دهند، به طور معمول فکر میکنیم فقط مخصوص بهار و تابستان هستند ، اما اینطور نیست  ، اکنون وقت آن رسیده است که با رنگ های قرمز و پرتقال پر جنب و جوش در فصل پاییز . در شکوفه های زنده و رایحه دلپذیرشان ، گل های پاییز گرمای فصل را به تصویر می کشند.

انتخاب گل هایی که در این فصل قرار دارند با قیمت مقرون به صرفه تری ارائه می شوند زیرا به راحتی در دسترس هستند. این که آیا به دنبال گل های عروسی یا مناسبت هستید یا می خواهید خانه خود را صنوبر کنید ، در اینجا لیستی از ده گل زیبا که در این ماه در فصل قرار دارند ، آورده شده است.

1) آلستر

فصول کاشت
در اروپا، معمولاً از آبان ماه تا خردادماه و همچنین در نیمکره جنوبی از شهریور تا آذرماه اقدام به کاشت گل آلستر می کنند.

2) گل ژربرا

 

3) زنبق


4) ارکیده 

5) گل داوودی

گل داوودی از محبوب‌ترین و زیباترین گل‌ها در جهان است که در رنگ‌ها و اشکال مختلف شکوفه باز می‌کند. این گل در صورت فراهم بودن شرایطی مثل برخورداری از نور خورشید، خاک غنی و هوای مناسب از رشد خوبی برخوردار است و کاشت و نگهداری آن بسیار آسان است. گل‌های داوودی در اشکال و رنگ ها و اندازه‌های مختلفی رشد می‌کنند و بیشترین رشدشان در فصل بهار و تابستان است. گل داودی دارای نمادهای مختلفی است. این گل در آسیا نماد تولدی دوباره، در اروپا نماد همدردی و همدلی و در امریکا نماد احترام و افتخار است.

گل داوودی به انگلیسی chrysanthemum می باشد و نام دیگر آن گل کرزنتیا میباشد.

گل‌های داوودی در طیف وسیعی از رنگ‌ها گل باز می‌کنند: سفید، زرد، نارنجی، بنفش، قرمز و حتی گاهی گل‌های دو رنگ. اما رایج‌ترین و محبوب ترین رنگ در بین گل‌های داوودی رنگ زرد آن است و به دلیل زیبایی منحصر به فرد این گل به آن گل طلایی گفته می‌شود.

6) آفتابگردان

 


7) دلفینیوم


8) Freesia


9) ماگنولیا


10) گل رز

 


انتخاب گل فروشی آنلاین برای سفارش باکس گلها؟

ما برای خرید گل آنلاین گل فروشی آنلاین Gandomvip.com را پیشنهاد میکنیم ، قیمت های این مجوعه هم به صرفه است است و هم باکس گلها تازه هستند و همچنین رایگان برای شما در تهران گل ها را ارسال میکنند.

  • ali yaghoobi
  • ۰
  • ۰

اسم علمی گل شیشه شور Callistemon citrinus می باشد این گیاه دارای ۳۵ گونه همیشه سبز، به صورت درخت و درختچه است که به طور طبیعی در استرالیا و تانزانیا می رویند.گل شیشه شور را از بهترین و آسانترین گیاهان برای نگهداری در مکانهای سرپوشیده و راهرو ها میدانند در زمستان با رژیم گلخانه های سرد و یا نارنجستان ها سازگار است و در شرایط ایده ال تابستان نیاز به رطوبت فراوان دارد این گیاه را هنگام تابستان خارج از آپارتمان هم میتوان پرورش داد اما در زمستان باید در گلخانه خنک نگاه داری شود.

 

 

شیشه شورها، هنگام ظاهر کردن گلهای خود، شهد نباتی زیادی هم تولید می کنند و این شهد باعث جلب پرندگان شهدخوار به داخل باغ می گردد. گلهای گونه های بسیاری به رنگ قرمز روشن اند، اما بعضی هم گل زرد میخکی، کرم، شرابی سایه دار دارند. لذا برای هر نوع سلیقه ای یا متناسب با هر باغی احتمالا می توان گونه ای ازین گیاه را پیدا کرد. انواع پاکوتاه شیشه شور را می توان درون ظرفها یا گلدانها پرورش داد. حدود ارتفاع بوته ،برای نوع (جان کوچک) ۶۰ cm است. (کاپیتان کوک) ۱۸۰ cm است، اما در حالت حد اکثر رشد خود به حدود ۳ تا ۴ متر می رسد. این گیاه خیلی زود به گل می نشیند و بعد از ۵ سال بالغ می شود اگر شرایط زندگی آن مساعد باشد عمر گیاه زیاد است.

 

 

نحوه نگهداری گل شیشه شور :
آبیاری گل شیشه شور :
گل شیشه شور اگرچه با وجود آبیاری منظم رشد و گل‌دهی بهتری دارند اما برخی از گونه های این گیاهان بخصوص زمانی که در خاک مستقر می شوند در برابر خشکی خاک نسبتا مقاوم هستند  همچنین خشکی هوا را نیز تحمل کرده و با این مسئله مشکلی ندارد نمونه هایی که به شکل گلدانی نگهداری می شوند و در طی زمستان به مکان محافظت شده همانند داخل خانه انتقال می یابند تا دچار سرمازدگی نشوند، می بایست کمتر در طی پاییز و زمستان آبیاری کرد یعنی در حدی که خاک خیلی خشک و سفت نشود اما لزومی به آبیاری کافی و کامل گلدان نیز نیست زیرا در این فصل گیاه در حال استراحت و رکود است و در صورت آبیاری به همان شیوه دوران رشد در بهار و تابستان امکان پوسیدن و از بین رفتن گیاه وجود دارد.

 

نحوه تکثیر شیشه شور

نحوه تکثیر گل شیشه شور را در ادامه مشاهده میکنید:

 همانگونه که می‌دانید برخی از گیاهان به وسیله کاشت بذر و برخی دیگر به روش قلمه زدن تکثیر و کاشت می‌شوند اما مزیت گل شیشه شور این است که به هر دو روش می‌توان آن را تکثیر داد به همین منظور در ابتدا می بایست در فصل‌های بهار تا تابستان قلمه‌های نازکی به طول 80 سانتی متر را به وسیله یک چاقوی تیز از گیاه جدا کنید سپس سعی کنید یک طرف آن را به سمت پایین خم نمایید تا بتوان به این وسیله از آن برای قلمه زدن استفاده کرد بعد از این کار گلدانی را با قطر دهانه 9 سانتی متر آماده کنید و خاکی ترکیب شده با کمپوست ویژه را درست کرده و  قلمه های موجود در پودر هورمون ریشه زایی را مستقیماً درون این خاک قرار دهید، روی آن را هم به وسیله یک پلاستیک شفاف به خوبی بپوشانید تا نور مستقیم خورشید را به راحتی و به طور غیر مستقیم جذب کند بعد از انجام این مراحل در مدت 1 الی 2 ماه می توانید این گل را به درون گلدان و یا باغچه خانه خود به آسانی انتقال دهید.

نحوه تکثیر شیشه شور

با توجه به موارد گفته شده بعد از انتقال دادن به درون گلدان یا باغچه می‌بایست حتماً از شرایط مورد نیاز برای مراقبت از این نوع آگاهی داشته باشید در غیر این صورت گل قلمه زده به سرعت خراب شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

نگهداری گل شیشه شور
شرایط محیطی مناسب برای نگهداری گل شیشه شور:

میزان دمای مورد نیاز: اگر دمای گلخانه یا اتاق به 24 درجه سانتی گراد برسد یک دمای ایده آل برای این گل فراهم می‌شود و می‌تواند به طور مناسب و طبیعی رشد کند اما اگر درجه دما از این درجه بالاتر و پایین تر رود ممکن است به گل آسیب جدی و شدیدی وارد شود البته این بدان معنا نیست که در زمستان و در دمای پایین دچار پژمردگی خواهند شد، زیرا همان طور که گفته شد گل شیشه شور از سازگاری و مقاومت بالایی برخوردار است اما بهتر است همواره دما را بین 7 تا 24  درجه سانتی گراد نگهداری کنید.
نوع خاک مورد نیاز گل شیشه شور : این گل را می‌توان در انواع مختلف خاک مانند خاک رس سنگین نیز نگهداری کرد اما برای به وجود آوردن شرایط مناسب، بهتر است از خاک ترکیب شده با خاک برگ ماسه خاک معمولی استفاده شود همچنین می توانید 2 یا 4 دفعه در سال به این گل کود مخصوص و مناسب دهید تا بتواند مواد غذایی مورد نیاز خود را از آن تامین کند.
 

برای اطلاعات بیشتر به مقاله گل شیشه شور مراجعه کنید.

    • ali yaghoobi
    • ۰
    • ۰

    گیاه شمعدانی گیاه بسیار پرطرفداری است. پروش دادن این گیاه آسان است و رنگ های متنوع با بوی مطبوعی دارد. در این قسمت از نمناک به شما آموزش می دهیم که چگونه از گیاه شمعدانی در خانه و باغچه مراقبت کنید. اگرچه که می توان این گیاه را در روزهای گرم تر سال نیز در خارج از منزل نگه داشت اما بهتر است که شمعدانی ها را در طول زمستان به داخل خانه بیاورید. اگر شمعدانی نور کافی را دریافت کند، می تواند کل سال در داخل خانه هم شکوفه داشته باشد. اصالت ریشه گیاه شمعدانی به آفریقای جنوبی در اوایل قرن هجدهم بر می گردد. این گیاهان در سراسر دنیا پرورش داده می شوند. گاهی اوقات نیز با انواع دیگر اشتباه گرفته می شوند.
     

    نام علمی : PELARGONIUM HORTOM

    خانواده :  GERANIACEAE

    بومی منطقه :  آفریقای جنوبی

    گلبرگ‌های جلویی معمولاً از دیگر گلبرگ‌ها رشد بیشتری دارند و از ۱۰ پرچم که در قاعده بهم پیوسته‌اند، فقط ۷ پرچم زایاست. کاسه، شامل کاسبرگ‌هایی است که در پایین بهم پیوسته‌اند و قطعه عقبی آن به صورت مهمیز با دمگل متحد می‌شود و حفره لوله مانند درون دمگل را به وجود می‌آورد. خامه گوشتی است و هنگام رسیدن میوه از بالا به پایین خم می‌شود. میوه این گیاهان مشابه میوه جنس ارودیوم است. از دیرباز گونه‌ای از آن به نام شمعدانی (پلارگونیوم زوناله) با واریته‌های گوناگون و به رنگ‌های مختلف به عنوان گیاه زینتی در بیشتر نقاط ایران کاشته می‌شود.

    انتخاب نام شمعدانی برای این گیاهان بیشتر مربوط به شکل میوه آن‌هاست که در داخل کاسبرگ‌های پایا و روی دمگل‌های بلند و در انتهای دمگل مشترک به صورت شمعدان چند شاخه قرار می‌گیرند. به تازگی گونه‌ای از این جنس به نام پلارگونیوم کرسه تورم در دره قاسملوی ارومیه گزارش شده است.

     

    موارد مهم محیط نگهداری گل شمعدانی به صورت زیر می‌باشد:

    نور مناسب گل شمعدانی : بهتر است گل‌های شمعدانی را ساعاتی معرض نور مستقیم خورشید بگذارید اما باید توجه داشته باشید که میزان زمان زیادی گلدان را زیر نور سنگین و شدید آفتاب قرار ندهید زیرا باعث خشک شدن میزان زیادی از آب درون برگ ها می‌شود به همین دلیل توصیه ما این است که در فصل تابستان که آفتاب با شدت بیشتری می تابد بهتر است گلدان نآن را در سایه قرار دهید.
    میزان رطوبت گل شمعدانی : برای آبیاری این نوع گل بهتر است تا خاک گلدان خشک نشده آبیاری دیگری انجام نشود زیرا همانطور که گفتیم این گل بسیار حساس بوده و حتماً باید در آبیاری و میزان رطوبت آن دقت کافی را داشته باشید.
    خاک مناسب برای گل شمعدانی : بهترین نوع خاک برای رشد گل شمعدانی خاک مخلوط شده با سه نوع خاک باغچه، کود و همچنین ماسه می‌باشد البته بهتر است برای رشد بهتر از کودهای شیمیایی مانند سوپر فسفات نیز در مخلوط خاک استفاده شود تا به رشد بیشتر این گل بیشتر کمک کند البته باید کود دهی در فواصل زمانی مشخصی صورت بگیرد تا نتیجه دلخواه را برای شما به همراه داشته باشد.
     

    میزان دما: بهتر است این گل در دمایی میان 10 الی 15 درجه سانتی گراد در دمای معمولی اتاق نگهداری شود زیرا به طور کل این گیاه در آب و هوای معتدل و مرطوب بهتر رشد خواهد کرد پس بهتر است حواستان به میزان دما باشد تا از این میزان کم و یا بیشتر نشود و به گل آسیبی وارد نکند.
    راه های مقابله با آفات گل شمعدانی
    آفات گل شمعدانی و راه های مقابله با آن عبارت اند از:

    وجود زنگ بر روی گلبرگ‌ها : هنگامی که لکه‌های کوچکی به رنگ زرد و دایره ای مانند بر روی گلبرگ‌های این گل را مشاهده کردید می‌بایست حتما این گل را باسم قارچ کش سم پاشی نمایید تا این لکه‌های زرد از بین رود زیرا اگر این کار را انجام ندهید به مرور زمان این رنگ زرد به گلبرگ‌های دیگر نیز منتقل شده و باعث خرابی کلی گل شمعدانی می‌شود.
    کاشت و نگهداری گل شمعدانی
    کنده شدن برگ‌های : افتادن یا کنده شدن برگ‌ها را می‌توان یک نوع بیماری فیزیولوژیکی برای گیاه به شمار آورد، این حالت در موقعیتی رخ می‌دهد که تعادل میان عوامل مختلفی مانند میزان دما، رطوبت و… از حالت طبیعی خود خارج شود به همین دلیل در این شرایط گل‌های شمعدانی شروع به افتادن میکند در این صورت جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا گل شمعدانی دارد خود را با شرایط جدید تطبیق می‌دهد و در مدت زمان کوتاهی دوباره به حالت اولیه خود برخواهد گشت.
    پژمردگی : اگر این گل را مدت زمان زیادی در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهیم باعث پژمرده شدن آن می‌شویم و این پژمردگی به علت از دست دادن آب فراوان می‌باشد بنابراین توجه داشته باشید که حتما یک مکان مناسب برای نگهداری آن در نظر بگیرید که بتواند به طور غیر مستقیم نور خورشید را دریافت کند.

    برای اطلااعت بیشتر به مقاله گل شمعدانی مراجعه کنید.

    • ali yaghoobi
    • ۰
    • ۰

    اگر به دنبال یک گیاه زیبا برای زیباسازی فضای باغچه و تراس خود هستید حتما کاملیا یکی از گزینه ها شما میتونه باشه که با گلهای زیبا و رنگی جلوه فوق العاده ای به محیط خود میده ولی نگهداری از اون شرایط و نیازهایی داره که در ادامه به بررسی تمامی این موارد می پردازیم، در ادامه تمامی آنچه شما برای نگهداری این گیاه نیاز دارید بدانید را خواهم گفت.

    گل کاملیا به خانواده Theacea تعلق دارد و با نام علمی Camellia japonica شناخته می شود. پرورش و نگهداری گل کاملیا به  منطقه آسیای شرقی محدود می گردد. 

    گل کاملیا از نظر شکل ظاهری شبیه به گل رز می باشد. البته پرورش گل کاملیا در رنگ و اندازه های متفاوت امکان پذیر است. این گل ها به شکل زوجی یا به شکل تک در قسمت انتهایی شاخه ها رویت می گردند.

    گل کاملیا

    رنگ های این گیاه در نوع قرمز، سفید و صورتی است. البته رنگ زرد نیز دارد که این رنگ در منطقه بومی گیاه یعنی چین و ویتنام دیده می شود. بذرهای گل این گیاه برای تولید روغن چای مورد استفاده قرار می گیرد.

    نام انگلیسی : CAMELLIA JAPONICA
    خانواده : THEACEAE – چای
    بومی : آسیای شرقی
    کاملیا گونه‌ای از گیاهان گل‌دار است. کاملیا درختچه‌ی همیشه‌ سبز یا درخت کوچکی است که گونه های متنوعی دارد . این گیاه در شرق و جنوب آسیا، شرق هیمالیا تا ژاپن و اندونزی دیده می‌شود. ۱۰۰ تا ۲۵۰ گونه‌ی تعریف‌شده برای کاملیا وجود دارد.

    شکل ظاهری و ویژگی ها کاملیا :

     


    برگها متناوب چرمی سبز تیره معمولا ۵ تا ۱۱ سانتی متر طول و ۲.۵ تا ۶ سانتی متر عرض دارند با ساقه (دمبرگ) حدود ۵ تا ۱۰ میلیمتر و دارای حاشیه بسیار ریز دندانه دار میباشند.گل آن بین ماه های ژانویه و مارس شکفته میشود. دارای ساقه بسیار کوتاه است. گلها معمولاً به تنهایی یا به صورت جفت هستند و ۶ تا ۱۰ سانتی متر قطر دارند. دارای حدود ۹ برگچه فرعی مایل به سبز و کاسبرگ میباشند. گل گونه های وحشی دارای شش یا هفت گلبرگ به رنگ سفید است که هر گلبرگ آن ۳ تا ۴.۵ سانتی متر (۱.۲-۱.۸) طول و ۱.۵ تا ۲.۵ سانتی متر عرض دارند. همچنین دارای پرچم های متعدد ۲.۵ تا ۳.۵ سانتی متری میباشد.میوه آن شبیه کپسول با سه محفظه (locules)، هر کدام با یک یا دو دانه ی درشت قهوه ای با قطر ۱ تا ۲ سانتی متر می باشد.

     

    شرایط نگهداری گل کاملیا
    شرایط نگهداری گل کاملیا به شرح زیر می‌باشد:

    میزان آبیاری گل کاملیا : میزان آبیاری این گل در فصل‌های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد به این صورت که می‌بایست در فصل گرم مانند تابستان هفته ای یکبار به این گل آب داد اما در فصل بهار این میزان آبیاری کافی نبوده و باید دو بار در هفته به آبیاری آن بپردازید همچنین در پاییز نیز مانند فصل بهار هفته ای دو بار آبیاری برای آن کافی است پس اگر گل کاملیا را در خانه نگداری می‌کنید حتما به تفاوت میزان آبیاری آن در فصل‌های مختلف توجه داشته باشید.
    کاشت پرورش و نگهداری گل کاملیا
     

    میزان نور گل کاملیا مورد نیاز: این گل بسیار زیبا را می‌توان در دسته گل‌های علاقه مند به نور قرارداد اما نباید گل کاملیا را در معرض مستقیم نور خورشید قرار دهید همچنین نکته مهم دیگر آن است که با توجه به رطوبت هوا میزان نور مورد نیاز این گل نیز تغییر خواهد کرد به طوری که اگر محیط اطراف آن مرطوب باشد می‌تواند بیشتر نور خورشید را تحمل کند اما اگر در محیط خشک و فاقد رطوبت قرار داده شود میزان نیاز به نور خورشید نیز کاسته می‌گردد بنابراین اگر محیط آب و هوای زندگی شما گرم و خشک است، بهتر است یک فضای مناسب به دور از نور مستقیم خورشید برای این گل تهیه کنید تا به طور غیر مستقیم نور خورشید را دریافت کند و برگ‌های آن دچار سوختگی نشود.
    دمای مناسب: همانطور که اشاره کردیم گل کاملیا در طبیعت دارای 100 الی 200 گونه متفاوت است به همین علت هر کدام از این گونه ها می‌توانند دمای متفاوتی را تحمل کنند اما به طور کل دمای مناسب به این گل دمایی میان 0 تا 30 درجه سانتی گراد است که اگر دمای محیط از این میزان بالا و یا پایین تر رود در روند رشد این گل تاثیر بسیار منفی خواهد داشت همچنین بهتر است بعد از ظاهر شدن غنچه‌های کوچک بر روی آن دمای محیط آن را کمی پایین بیاورید تا این گل بتواند به سرعت رشد کند و علاوه بر آن میزان عمر گل نیز با این کار افزایش پیدا می‌کند.
    نوع خاک: بیشتر گونه‌های گل کاملیا در خاک‌های که میزان کلسیم آن ها زیاد باشد یا همچنین خاکهای گچی بهتر و بیشتر می‌توانند به رشد خود ادامه دهد زیرا این گونه خاک‌ها عناصر مفیدی مانند آهن و روی را به میزان زیادی برای گل تامین می‌کند اما علاوه بر آن شما می‌توانید در خانه از خاک جنگلی و خاک ماسه ای نیز برای نگهداری و پرورش این گل زیبا استفاده کنید.
    شناخت آفات گل کاملیا و راه های مقابله با آن
    آفات گل کاملیا و راه های مقابله با آن

    هر گلی ممکن است بر اثر عوامل مختلفی دچار آفات و بیماری‌های متنوع شود بنابراین اگر با این آفات و راههای مقابله با آن به خوبی آشنا باشید می‌توانید به سرعت آن را شناخته و برای برطرف کردن آن اقدام مناسب را انجام دهید به همین علت چند نمونه از آفات و راههای مقابله با آن را برای شما شرح خواهیم داد.

    به وجود آمدن لکه های دیسک مانند: اگر بر روی گلبرگ‌های این گل لکه هایی مانند دیسک به رنگ های زرد و یا سفید مشاهده کردید بهتر است حداقل یک بار در هفته از حشره کش‌ها‌ی مخصوص گل استفاده کنید.
    خشک شدن برگ گل کاملیا: اگر برگ‌ها به طور ناگهانی خشک و یا زرد شدند دلیل آن می‌تواند قرارگیری در معرض مستقیم نور خورشید و یا آبیاری زیاد باشد بنابراین در این صورت می‌بایست این دو عامل را چک کنید و اقدام مناسب برای برطرف نمودن آن انجام دهید.
     

    برای اطلاعات بیشتر به مقاله گل کاملیا مراجعه کنید.

    • ali yaghoobi
    • ۰
    • ۰

    معرفی 9 گل رز بالارونده

    1- گل رزبالارونده Danse De Feu

    به جای تک گل در هر ساقه بسیاری از انواع گل رز مشاهده می کنید ، شکوفه های “Danse De Feu” در خوشه ها وجود دارد ، به این معنی که می توانید به راحتی بدون خراب شدن دید باغ خود اقدام به چیدن گل ها کنید.

    یک پرورش دهنده ، می تواند انتظار داشته باشد که رزبالارونده “Danse De Feu” در حدود پنج سال به حداکثر ارتفاع 13 فوت خود برسد. با باروری منظم ، این رقم  به طور پراکنده در کل تابستان و پاییز دوباره تجدید می شود.

    گل رزبالارونده Danse De Feu

    قرار گرفتن در معرض آفتاب: خورشید کامل تا قسمتی سایه میخواهد
    نیازهای خاک: خاک لومی یا شنی ، مرطوب و به خوبی زهکشی شده است.

    2- رز بالارونده Souvenir du Docteur Jamain

    تغییرات رنگی از بورگوندی تا رنگ آلویی ، با داشتن رایحه ای خاص از گلهای قدیمی ، این گیاه نه تنها مقداری سایه را تحمل می کند بلکه به آن نیاز دارد تا شکوفه ها را از قهوه ای شدن در آفتاب گرم تابستان حفظ کند.

    این رز پیوندی در تمام طول سال شکوفا خواهد شد و برای انجام درمان های قارچی ، بهترین عملکرد را ارائه می دهد. ساقه های 6 فوتی به راحتی قابل کنترل هستند و حتی در صورت تمایل می توانید آنها را مثل یک درختچه هرس کنید.

    گل رزبالارونده Danse De Feu

    قرار گرفتن در معرض آفتاب:  تا قسمتی سایه
    نیازهای خاک: خاک لومی و زهکشی شده

    به شما پیشنهاد میکنیم مقاله 10 تا از بهترین گل های رزبالارونده را مطالعه فرمایید.

    3- رزبالارونده Fourth of July

     

    هنگامی که ‘چهارم ژوئیه’ در سال 1999 معرفی شد ، رنگ آمیزی گل برگ ها، مقاومت در برابر بیماری و رایحه تند باعث ایجاد حسی متفاوت در برابر این گل  شد و شهرت بسیاری کسب کرد.  این گل رز برای باغداران گلهای ارگانیک مناسب است ، زیرا هرگز به آب احتیاج ندارد.

    قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
    نیازهای خاک: خاک لومی و زهکشی شده

    4- رز بالارونده Alchymist

    گلبرگهای بسیار زیاد و رنگهای متنوع و نیاز به آفتاب کامل در طول روز از مشخصه های این گل است. میتواند یک حصار بلند 20 متری را برای شما رقم بزند و رایحه قوی آن در حافظه شما ماندگار خواهد شد. سخت تر از بسیاری از گل های رز بالارونده، این رز در دمای زمستان تا 30 درجه فارنهایت زنده می ماند.

    گل رزبالارونده Danse De Feu

    قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
    نیازهای خاک: خاک خوب زهکشی شده

    5- رزبالارونده Clarence House

    شکوفه های خامه ای که با هماهنگی رشد می کنند. این رز بالارونده مدرن توسط باغبان انگلیسی پیتر بیلز پرورش یافت و در 4 اوت 2000 به ملکه الیزابت ملکه مادر تقدیم شد تا صدمین سالگرد تولد خود را جشن بگیرد.

    باغبانان می توانند در ماه ژوئن انتظار  شکوفه های سنگین در گرمترین هفته های تابستان را داشته باشند و هنگام رسیدن هوای پاییز خنک تر ، شکوفه ها را مجدد ببینند. ‘ Clarence House’ در بسیاری از انواع خاک از جمله خاک رس اسیدی ، قلیایی و سنگین رشد خوبی دارد.

    قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
    نیازهای خاک: خاک لومی ، حاصلخیز و خوب زهکشی شده

    6- رز بالارونده May Queen

     گلهای صورتی “May Queen” سالی یک بار ظاهر می شوند. این رز بالارونده به اندازه کافی نیرومند است که با ریشه های درخت رقابت کند و به شما امکان می دهد تا هنگام اتمام شکوفا شدن آن را در شاخه های درخت مورد علاقه خود رشد دهید که در آن به شاخ و برگ تبدیل می شود.

     

    • ali yaghoobi
    • ۰
    • ۰

    معنی گرفتن گل در خواب

    ما یک سوم زندگی خود را در خواب می گذرانیم ، این زمان زیادی است که در خواب می گذرانید و تأثیر بر زندگی بیدار ما دارد! رویاها فقط تصادفی نیستند ، بلکه از خاطراتی ناشی می شوند ، چه اخیر و چه از راه دور. آیا می دانید که هیچ کدام از تصاویری را که در خواب می بینیم ایجاد نمی کنیم؟ هر چهره ای که ما می بینیم ، هر ساختمان یا منظره چیزی است که قبلاً دیده ایم !!! این مطلب از نظر علمی ثابت شده است. در این پست  قصد داریم در مورد تعبیر خواب انواع گل بدانید . گلها می توانند انواع احساسات را منتقل کنند و در یک رویا هم تفاوتی ندارد.

    خواب دیدن گلها معمولاً چیز خوبی است. از همه گذشته ، گلها زیبا هستند.

    اگر ما در حال خواب دیدن گل هستیم ، به احتمال زیاد در مکانی شاد هستیم که سرشار از طبیعت و همه زیباترین چیزهای زندگی است. بنابراین ، اگر ما در رؤیا هستیم و گلها اطراف ما وجود دارد ، احتمالاً ما در زندگی  بسیار خوشحالیم ، جایی که دیگر افکار کمتری از ذهنمان داریم. با این حال ، دیدن گل در رویاهای ما می تواند معنای عمیق تری از این داشته باشد. بنابراین ، ما می خواهیم رنگها و نوع گل را بررسی کنیم ، زیرا اینها می توانند اهمیت بیشتری را برای آنچه می بینیم فراهم کنند. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله معنی رنگ گل های رز و نماد آنها را از دست ندهید.

    آیا اخیراً این گلها در رؤیاهای شما ظاهر شده اند ؟

    اگر در خواب ببینید که کسی به شما گلی هدیه داد به این معنی است که خبر خوشی شنیده اید و یا منتظر شنیدن خیر خوشی هستید. ممکن است پدر و یا مادر شده اید.همچنین این خواب نشان میدهد که شما از لحاظ روحی فرد شادی هستید .

    تعبیر گل رز و غنچه های روی درخت
    اگر در خواب باغی پر از درخت ببینید که گل و یا غنچه هایی بر روی درخت وجود دارد نشان دهنده این است که شما از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی هستید.اگر این گلها به رنگ سفید و یا زرد باشد تعبیر بهتری دارد و احتمالا شما فرد ثروتمندی هستید .

    خریدن گل رز در خواب
    اگر در رویا ببینید که در حال خریدن گل هستید به این معنی است که شما به خانه جدیدی اسباب کشی کرده اید و یا بعد از مدت ها صاحب خانه شده اید.ممکن است وسایل خانه خود را عوض کرده اید و یا حتی ممکن است در محل کار خود مقام بهتری به شما داده شده است و افزایش حقوق پیدا کرده اید .

     

    معنی انواع مختلف گل رز در خواب ما

    تعبیر خواب گل آبی

    گفته می شود گلهای آبی نشان دهنده آرامش هستند. گلهای آبی روشن و رنگی روشن نشان می دهند که شما در مرحله بسیار آرام هستید و و همه چیز در زندگی شما وجود دارد. اما اگر گل آبی تیره باشد ، معنی آن می تواند به غم و اندوه تغییر کند و این گلهای آبی تیره در خواب به این معنی است که شما یک زمان سخت را در زندگی دارید سپری میکنید.

    تعبیر خواب گل آبی

    تعبیر خواب گل رز قرمز

    دیدن گلهای قرمز در رویاهای ما می تواند به معنای مواردی باشد. البته معروف ترین  آنها گل رز قرمز است. اگر رویای یک گل رز را در سر می پرورانید ، این احساس عشق شدید به کسی را نشان می دهد ، خواه این یک شعله جدید باشد یا یک شریک طولانی مدت. با این حال ، دیگر کارشناسان ادعا می کنند که خواب گل رز قرمز نیز می تواند نشان دهنده عصبانیت باشد. بنابراین مهم است که وقتی گل را دیدید ، زمینه خواب را تشخیص دهید و درک کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا عشق را نشان می دهد یا خشم!

    همچنین بخوانید : پرورش و نگهداری گل رز

    تعبیر خواب گل رز قرمز

    تعبیر خواب گل سفید

    گل‌های سفید در رویاهای ما معمولا ً نمایانگر خلوص و عشق هستند . رویای گل‌ های سفید به این معنی است که در این لحظه منفی نگری زیادی در زندگی شما وجود ندارد . یا شاید بازی‌های Hunger را تماشا کرده باشید و کاخ رئیس‌جمهور برفی را پر از رز سفید در ذهن خود داشته باشید !

     

    برای مشاهده تعبیر خواب دیگر گل ها میتوانید به مقاله تعبیر خواب گل مراجعه کنید.

     

    • ali yaghoobi
    • ۰
    • ۰

    مدل های گل رز بالا رونده در تزیین باغچه 
    فصل بهار وقت کاشت گلهای رز و انواع گل زینتی در باغچه می باشد شما می توانید برای زیبا تر شدن نمای داخلی حیاط از گل هایی مانند رز های بالا رونده استفاده نمایید وقتی گل های رز در فصل بهار شروع به جوانه زدن و گل دهی می نمایند واقعا مناظر زیبایی را در محیط خانه شما به وجود خواهند آورد این گل های رز رشد فوق العاده ای دارند و از اوایل اردیبهشت تا اواخر تیر ماه زمان گل دهی این گیاهان می باشد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر مدل های گل رز بالا رونده در تزیین باغچه را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

     

    گل‌های رز بالارونده ، می‌توانند منظره‌ای زیبا برای خانه و یا باغ و باغچه ی شما ایجاد کنند. انواع مختلفی از گل‌های رز بالارونده وجود دارد که می‌توان آنها را در هر زمانی بین بهار تا پاییز کاشت. در ادامه تصاویری از جلوه بخشیدن این گل‌های زیبا به نمای ساختمان، فضای باز باغ و باغچه و … را برای شما آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

     

    1- رز بالا رونده Altissimo

    “Altissimo” گل رز بالا رونده با غنچه هایی  از جوانه های کوچک است که گلهای مجلل و خیره کننده با گلهای مخملی ، قرمز روشن و غنچه های مرکزی و گلهای زرد پررنگ باز می شود. برگهای آن براق است و به درخشش گل رز کمک می کند. شما می توانید Altissimo را به عنوان یک گل رز بالا رونده کوچک در نظر بگیرید. همچنین می توان آن را به یک درختچه بلند تبدیل کرد. اندازه بالغ آن 7 تا 20 پا قد و 5 تا 8 پا عرض دارد.

    رز بالا رونده Altissimo 

    برای بهترین شکوفه ها ، این گل را دو بار در سال ، یک بار در بهار و یک بار در تابستان تغذیه دهید. هر هفته آن را فقط در زمستان هرس کنید.

     مناطق در حال رشد USDA : از 5 تا 10
    قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
    نیازهای خاک: خوب زهکشی شده؛ نوع مهم نیست.

     2- رز بالا رونده زیبایی آمریکایی (رز زیبایی آمریکایی)

    “زیبایی آمریکایی” یک گل رز صورتی تیره و عمیق است که سخت است و سایه را تحمل می کند. دارای ساقه های طولانی است که برای دیوارها  ایده آل است. یک رز پیوندی چای که  12 تا 15 فوت بلند است.

    هرس “زیبایی آمریکایی” را در بهار انجام دهید. طول ساقه های سالم را یک سوم کوتاه کنید. اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید ، آنها را کمی بیشتر کوتاه کنید.

    رز بالا رونده زیبایی آمریکایی

    مناطق در حال رشدUSDA :  از 5b تا 9b
    قرار گرفتن در معرض آفتاب: خورشید کامل؛ مقداری سایه تحمل می کند
    نیازهای خاک: به خوبی زهکشی ، رطوبت نسبتاً مرطوب ، شنی ، خاک گلدان

    3- رز Cécile Brunner

    “‘Cécile Brunner” ، یک رز چای پیوندی بالارونده است که می تواند به 20 پا قد و 6 فوت از عرض برسد. از جوانه های زیبا، غنچه هایی ریز از گلهای مایل به قرمز با رایحه ای شیرین ، تند و چای مانند شکل گرفته است.

    این گیاه گل رز عاشقانه تنها یک بار ، در اواخر بهار یا اوایل تابستان شکوفا می شود و فقط در بهار به یک خوراک واحد نیاز دارد. برخی از سایه ها را تحمل می کند و می تواند در مناطق شمالی رو به رشد باشد.

    رز Cécile Brunner

    مناطق در حال رشدUSDA : از 6 تا 10
    قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
    نیازهای خاک: غنی ، خوب زهکشی ، به طور مساوی مرطوب

    4- رز دوبلین (رز Dublin Bay)

    ‘Dublin Bay’ عاشق آفتاب است که گلهای قرمز و مخملی با اندازه متوسط و بزرگ را تشکیل می دهد که کاملاً دو برابر است و دارای برگهای سبز تیره و براق است. گلهای آن عطر ملایم و میوه ای دارد و از 8 تا 12 پا قذ و تا 5 فوت عرض دارد. این نوع گل رز از نوع floribunda است.

    این گل بالا رونده می تواند برای مدت زمان طولانی ، غالباً در طول فصل ها رشد و شکوفا شود. با کاشت در جایی که هر روز 6 ساعت آفتاب می گیرد ، آن را شکوفا نگه دارید.

    رز دوبلین (رز Dublin Bay)

    مناطق در حال رشدUSDA : از 6b تا 9b
    قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
    نیازهای خاک: رطوبت ، خوب زهکشی ، ماسه ای به خاک رس

     

    برای مشاهده انواع متفاوت دیگر گل رز بالا رونده به مقاله گل رز بالارونده مراجعه کنید.

    • ali yaghoobi
    • ۰
    • ۰

    ریشه یک گل رز را  چگونه می توان قطع کرد و با یک روش شگفت انگیز باعث شکوفه زدن آن شویم

    با انجام روش زیر می توانید کار زنده نگه داشتن گیاهان را انجام دهید.این یک ترفند باغبانی می باشد که نیازمند چند عنصر برای سالم نگه داشتن گیاه شما دارد.
     یک گل رز زیبا داده است و شما می خواهید آن را برای همیشه زنده نگه دارید، این ترفند برای شماست و توصیه میشود مطلب زیر را بخوانید. امروز ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با یک روش برای زنده نگه داشتن گلی که از کسی به شما رسیده کمک سازیم و با روش شگفت انگیز ادامه میتوانید باعث شکوفه زدن آن شوید.

     

    لوازم مورد نیاز:

    یک سیب زمینی
    ساقه گل رز
    بطری های پلاستیکی
    چاقو
    گلدان گل
    نحوه آماده سازی و تکثیر گل رزی که از ریشه جدا شده است
    برای قلمه زدن گل رز با سیب زمینی، قلمه‌ها را از ساقه‌های سالم، جوان و سبز گل انتخاب کنید. بهترین زمان برای قلمه زدن گل رز در انتهای دوران گلدهی گیاه است که دیگر شاخه‌ها گل ندارند.

    با این وجود در روش قلمه زدن گل رز با سیب زمینی، می‌توانید تکثیر گیاه را در هر زمان انجام دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

    با چاقو یک حفره درون سیب زمینی ایجاد کنید.
    ساقه گل را درون سوراخ قرار دهید.
    خاک را داخل گلدان بریزید و سپس سیب زمینی را داخل آن قرار دهید و بعد از جایگذاری سیب زمینی در داخل گلدان ،باقیمانده خاک را داخل گلذان بریزید.
    بطری را برش دهید و داخل آن جایگذاری کنید.
    برای یک هفته ، داخل گلدان آب بریزید و از گیاه به نحو احسنت نگه داری کنید.
    پس از یک هفته گیاه شروع به شکوفه زدن می نماید.
    شما از این ترفند می توانید در نگه داری گیاهان استفاده کنید و گیاهان خودتان را پرورش دهید.

     

     

    طرز قلمه زدن گل رز با سیب زمینی
    برای قلمه زدن گل رز با سیب زمینی، قلمه‌ها را از ساقه‌های سالم، جوان و سبز گل انتخاب کنید. بهترین زمان برای قلمه زدن گل رز در انتهای دوران گلدهی گیاه است که دیگر شاخه‌ها گل ندارند. با این وجود در روش قلمه زدن گل رز با سیب زمینی، می‌توانید تکثیر گیاه را در هر زمان انجام دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
    طول شاخه باید بین ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر باشد. توجه داشته باشید، ساقه‌ای که برای قلمه زدن انتخاب کرده‌اید، باید به کلفتی یک مداد، راست و فاقد پیچ و تاب باشد.
    قلمه را به صورت اریب از گیاه مادر جدا کنید. همچنین دقت کنید محل برش ساقه، دقیقاً در زیر جوانه باشد.
    برگ‌های اضافی ساقه را جدا کنید و فقط یک جفت برگ بالایی قلمه را نگه دارید تا بیشتر انرژی  گیاه صرف ریشه زایی شود، همچنین بهتر است، تیغ‌ها را از نیمه زیر قلمه بکنید.
    چند عدد سیب‌زمینی متوسط و درشت را انتخاب نموده و با چاقو حفره‌ای داخل آن ایجاد کنید. قلمه رز را درون سوراخ فرو کنید و سیب زمینی را داخل خاک گلدان یا باغچه قرار دهید. سیب زمینی باعث می‌شود تا شاخه‌ها رطوبت خود را قبل از ریشه‌زنی از دست ندهند و مواد غذایی بیشتری در اختیار گیاه قرار می‌گیرد.
    بعد از قرار دادن سیب زمینی در داخل گلدان، باقیمانده خاک را روی آن بریزید و در صورتی که می‌خواهید قلمه ها را در باغچه بکارید، در قسمتی از باغچه که در طول روز آفتابگیر است، چاله‌ای به عمق ۱۵ سانتیمتر حفر کنید و کف آن را با کمی ماسه نرم به ضخامت ۲ سانتیمتر بریزید و سپس سیب‌زمینی را جایگذاری کنید و اطراف آن را با ماسه بپوشاید.طرز قلمه زدن گل رز با سیب زمینی 
    گلدان حاوی قلمه‌ها را در محیطی روشن اما به دور از نور مستقیم خورشید و با دمایی حدود ۲۰-۱۸ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. در روش قلمه زدن گل رز با سیب زمینی حفظ رطوبت هوا و بستر بسیار مهم است که می‌توان با استفاده از روش کشیدن یک پلاستیک شفاف بر روی قلمه‌ها و یا غبار پاشی روزانه به حفظ رطوبت هوا کمک کرد. دقت کنید محیط کاشت نیز باید همواره مرطوب بماند تا ریشه‌ها شکل گیرند.
    ریشه زنی گل رز در این روش، ممکن است چند هفته طول بکشد.
    بعد از گذشت چند هفته، ریشه‌ها در اطراف و داخل سیب زمینی تشکیل می‌شوند. لازم به ذکر است، بعد از ریشه‌دار شدن گل رز، نیازی به جدا کردن سیب زمینی نیست و گیاه به رشد خود ادامه می‌دهد.

    نکاتی برای تغذیه گل های کاشته شده در سیب زمینی
    برای این که گل شما بتواند با روش تکثیر و پرورش گل رز در سیب زمینی ، به خوبی رشد کند و شکوفه های زیادی بدهد، باید همواره از مواد صحیح برای تغذیه آن استفاده کنید. یکی از بهترین مواد جهت تغذیه مناسب برای گل شما، لاشبرگ می باشد. شما می توانید با استفاده از کمپوست و یا حتی کمک گرفتن از کود پوسیده، برای گل خود لاشبرگ درست کنید. لاشبرگ ها در همه فصل های سال می توانند با تغذیه مناسب گل ها، روند رشد و شکوفه دادن آن ها را سریع تر از قبل کنند. در تابستان که دمای هوا به طور بسیار زیادی بالا می رود، شما می توانید لاشبرگ خود را با پتاس و یا با منیزیم ترکیب کنید و سپس آن را به خاک اضافه کنید. این کار می تواند در بهبود کیفیت گل ها نقش چشمگیری داشته باشد.

    نکاتی برای نگهداری از گل های کاشته شده در سیب زمینی

    تنظیم میزان آبیاری برای این گل هم می تواند یک نکته به شدت ضروری باشد، زیرا اگر بیش از اندازه نیاز گل، به آن آب بدهید، باعث از بین رفتن گل شما می شود. به همین خاطر باید میزان آبیاری را به حد تعادل خود برسانید. در ضمن برای این که گل های شما بتوانند تنفس سلولی خود را در برگ ها انجام دهند، باید همواره آن ها را در فضا هایی قرار بدهید که در معرض نور خورشید باشند. تنظیم میزان دمای محیط گل و همچنین میزان اسیدیته خاک هم می تواند تاثیر زیادی را در تکثیر و پرورش گل رز در سیب زمینی داشته باشد.

    به طور کلی برای این که بتوانید فرایند تکثیر و پرورش گل رز در سیب زمینی را به خوبی انجام دهید، باید بر تمامی نکات موجود در این زمینه تسلط کافی را داشته باشید و با کسب اطلاعات و مهارت های لازم، این کار را به خوبی انجام بدهید تا به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسید. به همین منظور ما سعی کرده ایم تا در این مقاله، تمامی نکات لازم را برای مراقبت و نگهداری از گل و همچنین مراحل کاشت و پرورش گل رز  را برای شما به طور کامل بیان کرده باشیم. شما با مطالعه دقیق این مقاله ، می توانید به خوبی گل خود را در سیب زمینی پرورش دهید، همچنین برای اطلاعات بیشتر به مقاله کاشت و پرورش گل رز مراجعه نمایید.

    وقتی شما گل خود را در سیب زمینی قرار دادید و فرایند تکثیر و پرورش گل رز در سیب زمینی را به طور کامل و درست انجام دادید، باید سعی کنید که با انجام روش های مختلف و توجه به چند نکته ریز، از گل خود مراقبت کنید. اولین نکته ای که در این زمینه باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد این است که گل های پوسیده و نیمه پژمرده را هرس کنید، زیرا به مرور زمان و در اثر بروز برخی از مشکلات، تعدادی از این برگ ها و یا گل ها، حالت اولیه و طراوت خود را از دست می دهند، به همین منظور برای جلوگیری از پلاسیده شدن سایر برگ ها و گل ها، باید آن ها را هرس کنید.

    برای اطلاعات بیشتر به مقاله پرورش گل رز با سیب زمینی مراجعه کنید.

     

    • ali yaghoobi
    • ۰
    • ۰

    این واریته از نیلوفر پیچ، گل هایی به رنگ آبی آسمانی به وجود می‌آورد که نمای بسیار زیبایی دارند. گل نیلوفر پیچ با نام علمی “IPOMOEA TRICOLOR” یک گیاه چندساله و بالارونده است.این گیاه دارای رشد بسیار سریعی بوده طوری که در عرض یک سال کل حصار شما را می پوشاند. گلهای این گیاه در صبح باز شده و به همین دلیل نام Morning glory قرار داده شده. گلهای با تلفیقی از رنگ های منحصر بفرد بنفش و صورتی و ترکیب هر دو که حالت ارغوانی داشته می باشد که منظره بسیار جذابی را به باغچه و منزل شما می بخشد. جهت خرید بذر گل و گیاه به فروشگاه اینترنتی  نازبو مراجعه کنید  این گیاه گل های بسیار زیبایی تولید می‌کند و مورد توجه افراد زیادی می‌باشند. برگ ها قلبی شکل هستند و گل ها شبیه شیپور می‌باشند. گیاهی بسیار پرطرفدار بین ایرانیان است. .

    در فصل بهار از طریق کاشت بذر کاشت گل نیلوفر امکان پذیر می باشد. بذر های مرغوب و سالمی را تهیه نمایید، سپس باید تمام بذرها را باید به مدت یک شبانه روز درون یک دستمال کاملا خیس قرار دهید، اگر بذرهایی که تهیه کرده اید پوست ضخیمی دارند بهتر است که بر روی سطح آن یک خراش ایجاد کنید و بگذارید تا کمی در آب کرم خیس بخورد، این کار باعث می شود تا بذر ها زودتر جوانه بزنند.

    بعد از آن باید یک بستر کاشت برای قرار دادن بذر ها تهیه نمایید، بهتر است بستر مخلوطی از خاک پیت ماس، پرلیت، کوکوپیت باشد. سپس تمام بذر ها را در عمق ۱ سانتی خاک بکارید، بعد از اینکه بذر را در داخل خاک کاشتید باید خاک را کاملا آبیاری نمایید، از غرقاب کردن خاک خودداری نمایید، سپس بستر را به محیطی با دمای ۱۵ تا ۲۵ درجه انتقال دهد و منتظر بماند تا بذر ها جوانه بزنند. در طول مدت جوانه زنی بذر ها رطوبت خاک را با استفاده از  طریق مه پاشی تامین نمایید.

    با خرید بذر گل نیلوفر رونده الوان از فروشگاه اینترنتی "بذرسرا" این امکان برای شما عزیزان مهیا شده است که با نحوه کاشت و نگهداری گل نیلوفر رونده بیشتر آشنا شوید. 
    نکته: هیچ یک از اجزاء این گیاه نباید به عنوان خوراکی مصرف شود. زیرا بذرهای گل نیلوفر رونده دارای خواص توهم زا و تهوع آور دارند. در نتیجه بهتر است از دسترس کودکان دور نگه داشته شوند.    این گیاه از طریق بذر کشت می شود و انتخاب بذر خوب گل نیلوفر رونده الوان از مهمترین قسمت عملیات پرورش آن می باشد. بذرسرا بهترین و مرغوبترین بذر گل نیلوفر رونده را در بسته بندی های 3 گرمی و به صورت کاملا شیک و بهداشتی عرضه می نماید.

    خواص درمانی گل نیلوفر
    اگر شما این گل را در خانه یا باغچه خود پرورش می‌دهید باید بدانید که از خواص درمانی بسیار زیادی نیز بهره مند است که در ادامه به چند نمونه از مهمترین خواص آن اشاره می نماییم.
    درمان سریع اسهال: برای درمان قطعی و سریع اسهال مزمن می شود از این کل و یا حتی ریشه آن استفاده کرد.
    درمان بیماری‌های سرخچه آبله و سرخک: در گذشته برای درمان این گونه بیماری‌ها از گل نیلوفر بسیار استفاده می‌کردند زیرا می‌تواند قابل توجهی دمای حرارت بدن را پایین بیاورد و از بروز بیماری‌های سرخچه و سرخک و آبله جلوگیری کند.
    بهبود دهنده ورم های درون حلق: در برخی مواقع پیش می‌آید که به دلیل عوامل مختلفی حلق انسان دچار تورم می‌شود و یا بیماری‌هایی مانند دیفتری این ناحیه را درگیر می‌کند، این بیماری‌ها باعث می‌شود فرد نتواند به طور طبیعی مایعات و نوشیدنی ها را بخورد بنابراین اگر از این بیماری ها در عذاب هستید می‌توانید گل نیلوفر را با مقداری زعفران و دارچین ترکیب کرده و روزی دو بار میل نمایبد تا به طور کامل این بیماری رفع شود.

    درمان سردرد: همانطور که می دانید سردرد یکی از آزار دهنده ترین دردها در بدن است که در این هنگام می‌توانید با استفاده از گل نیلوفر آبی به راحتی سردردهای شدید را به میزان زیادی کاهش دهید.

    برای اطلاعات بیشتر به مقاله گل نیلوفر مراجعه کنید.

    • ali yaghoobi