وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سوالات متداول
س. چرا شمعدانی های من زیاد گل نمی دهند؟
الف - دو دلیل متداول برای شکوفه نکردن زیاد شمعدانی ها است : 1- نور کم یا کود زیاد .
 شمعدانی یک گیاه دوستدار آفتاب است که به 4-6 ساعت آفتاب کامل در روز یا شاید بیشتر در نور تا حدودی فیلتر شده نیاز دارد. قرار گرفتن در معرض جنوب و غرب معمولاً بهترین است. در آفتاب بسیار کم ، گیاه اغلب رشد می کند ، اما کمی بلندتر یا بلندتر می شود ، زیرا به نور می رسد و قطعاً آنقدر شکوفا نمی شود. تعداد گلها بستگی زیادی به میزان خورشید دریافتی گیاه دارد. تا جایی که کود دهی پیش می رود ، اگر شمعدانی ها ، مانند بیشتر گیاهان یکساله ، بیش از حد زیاد شوند ، گیاهان سبز بزرگ و سرسبزی خواهید داشت و به این اندازه شکوفا نمی شوند ، زیرا گیاه بیشتر حالت رویشی دارد. در ظروف ، اگر شمعدانی های خود را تغذیه کنید ، هر 3 تا 5 هفته ، خوب خواهید بود. از هر یک از کودهای محلول در آب موجود استفاده کنید و فقط یک محلول متعادل دریافت کنید (10-10-10 یا 20-20-20). در زمین ، شمعدانی های شما حتی کمتر نیاز به تغذیه دارند. هر 4 تا 6 هفته باید کافی باشد. اگر قصد دارید کود دهی را اشتباه کنید ، تغذیه بهتر از تغذیه بهتر از غذای اضافی است.

علت گل ندادن شمعدانی

 

 

س. آیا شمعدانی  وجود دارد که در سایه رشد کند؟


الف) پاسخ ساده به این سوال منفی است ، اما برخی موارد وجود دارد که در نقطه ای کمتر آفتابی کمی بهتر عمل می کنند. به طور معمول ، برخی از انواع برگ های فانتزی که دارای شاخ و برگ روشن تر یا شاخ و برگ سفید روی آن هستند ، نور کمتری را تحمل می کنند ، اما در سایه عمیق رشد نمی کنند و اگر زنده بمانند ، به طور کامل شکوفا نمی شوند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد این گیاه زیبا و دوست داشتنی بر روی علت گل ندادن شمعدانی کلیک کنید.

  • ali yaghoobi
  • ۱
  • ۰

برگهای زرد روی بوته گل رز می تواند یک منظره خسته کننده باشد. وقتی برگهای گل رز زرد می شوند ، می تواند اثر کلی بوته گل رز را خراب کند. زرد شدن و افتادن برگ های گل رز می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. در زیر چند دلیل برای زرد شدن برگ های گل رز ذکر شده است.

علل ایجاد برگهای زرد روی بوته رز
اگر متوجه برگهای زرد روی یک بوته گل رز شدید ، باید قبل از شروع درمان علت احتمالی آن را مشخص کنید. در اینجا برخی از دلایل ایجاد گل رز زرد آمده است:

نور - برگهای گل رز در مواقعی که برگهای بالایی آنها را سایه می زند ، زرد می شوند و در انتهای بوته های گل رز می ریزند. برگهای گل رز پایین نور خورشید مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند ، بنابراین برگهای گل رز زرد می شوند و می افتند. وقتی شاخ و برگ نور کافی برای رشد لازم را دریافت نمی کند ، بوته به سادگی اجازه می دهد تا برگهای پایینی زرد شوند و در نهایت بیفتند. این معمولاً یک چرخه سنی است و برای بوته گل رز مضر نیست.

تنش گرمایی - یکی دیگر از دلایل زرد شدن برگ های رز این است که بوته گل رز تحت نوعی تنش قرار دارد. یکی از علل شایع استرس ، استرس گرمایی است. بوته گل رز زرد می شود و شاخ و برگ خود را می ریزد تا در صورت استرس گرمایی سرد شود. گاهی اوقات با سایر عوامل استرس زا بوته گل شروع به ریختن شاخ و برگ می کند تا استرس برطرف شود ، هر استرسی که ممکن است باشد.

 

7 Reason For Rose Leaves Turning Yellow & What To Do About It

برگهای زرد روی بوته های گل رز نیز ممکن است در اثر گرمای تابشی ایجاد شود. زمین یا ناحیه زیر بوته گل رز گرمای زیادی را حفظ می کند ، که سپس به قسمت های پایین تر بوته گل سرخ تابیده می شود. این گرمای تابشی باعث ایجاد استرس گرمایی می شود و شاخ و برگ زیرین زرد می شود و می افتد در حالی که بوته گل رز سعی می کند از خود محافظت کرده و تنش را از بین ببرد. مالچ رنگ تیره یا برخی از مالچ های سنگی می توانند گرمای زیادی را در خود نگه داشته و آن را در بوته های گل رز بازتاب دهند. اگر در زیر بوته های گل رز شما یک مالچ تیره یا فقط زمین برهنه وجود دارد ، سعی کنید از چند مالچ سدر خرد شده یا مالچ روشن دیگری در اطراف پایه بوته گل رز به قطر 24 اینچ (61 سانتیمتر) برای بوته های جوانتر گل رز استفاده کنید. به

آب - یکی دیگر از منابع گرمای منعکس شده که می تواند باعث ایجاد گل رز زرد شود ، آب است. اگر بوته های رز سیراب شوند و آب در پایه بوته گل رز بماند ، به طوری که اشعه خورشید از آب منعکس شود و بر روی شاخ و برگ پایین تر منعکس شود ، برگهای پایینی تا حدی می سوزند. بنابراین ، شاخ و برگ گل رز زرد شده و می ریزد. برای جلوگیری از این امر ، گلهای رز خود را به خوبی آب دهید اما خیس نکنید و رطوبت خاک را زیر نظر داشته باشید. اگر رطوبت سنج ندارید ، فقط انگشت خود را تا جایی که می توانید در خاک فرو کنید. اگر مرطوب است ، هنوز نیازی به آبیاری گل رز نیست.

کود - گاهی اوقات شاخ و برگ گل رز را می توان با کود زیاد دانه ای محلول پاشی (Miracle Gro) سوزاند و شاخ و برگ ها را به گونه ای می سوزاند که در مکان هایی زرد می شود و می افتد.

کمبود مواد مغذی نیز می تواند مقصر باشد. کمبود نیتروژن ، منیزیم و آهن می تواند باعث زرد شدن برگها شود. در صورت درمان صحیح ، برگها رنگ سبز خوب خود را به دست می آورند و به مرحله سقوط نمی رسند. اطمینان حاصل کنید که علائم را بررسی کنید تا تشخیص دهید با چه چیزی سر و کار دارید. درمان گل رز به دلیل کمبود اشتباه تنها دوره استرس را طولانی می کند.

آفات یا بیماری - گل رز با برگ های زرد نیز می تواند نشانه این باشد که گل رز دارای آفات یا بیماری است ، که بسیاری از آنها باعث زرد شدن برگ ها می شوند. برای کمک به تعیین نوع آن ، به دنبال بوته گل رز باشید تا سایر علائم آسیب یا علائم بیماری را مشاهده کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر بر روی علت زرد شدن برگ های گل رز کلیک کنید.

  • ali yaghoobi
  • ۱
  • ۰

آیا پوتوس ها را بر اساس این واقعیت که آنها بسیار مستقل هستند و نگهداری کمی دارند انتخاب کرده اید ، اما متوجه شده اید که برگ های پوتوس شما دیوانه وار پیچ خورده یا لوله شده است؟

من موقعیت مشابهی را پشت سر گذاشتم وقتی برگ های  نقره ای زیبای من شروع به جمع شدن کردند. بنابراین ، من آنجا بودم ، این کار را کردم. بدون هیچ گونه توضیح بیشتر ، بیایید به این موضوع بپردازیم که چرا ممکن است برگ های پوتوس شما پیچ خورده و چروکیده شوند.

 

 

چرا برگ های پوتوس من لوله میشوند؟

علت لوله شدن یا پیچ خوردن برگ پوتوس
 

مقدار آبی که به پوتوس خود می دهید می تواند بر سلامت طولانی مدت آن تأثیر بسزایی داشته باشد. بسیاری از مبتدیان گیاهان آپارتمانی مرتکب این اشتباه می شوند که آبیاری کمی انجام می دهند. آنها فکر می کنند به دلیل این که یک گیاه آپارتمانی کم مصرف است ، عملاً قابل کشتن نیست.

پیچ خوردن برگ پوتوس

 

حتی اگر گیاهان پوتوس ترجیح می دهند خاکشان بین دوره های آبیاری خشک شود ، شما باید آنها را حداقل به اندازه ای آبیاری کنید که خاک تا عمق حدود 1 و نیم مرطوب شود. وقتی اطمینان حاصل کردید که خاک آنها به طور مساوی مرطوب است (اما خیس نشده است) ، بوتوس ها بیشترین رشد را دارند.

اگر گیاه پوتوس شما آب کمی دریافت کند ، در تلاش برای حفظ رطوبت شروع به پیچیدن  یا لوله شدن می کند. بسته به برخی از متغیرها ، هر یک یا دو هفته یکبار آنها را آبیاری کنید. سطح رطوبت خاک را با قرار دادن انگشت اشاره در حداقل یک اینچ زیر سطح بررسی کنید.

 

در حال حاضر ، چگونه می توانید مطمئن شوید که به طور مداوم به پوتوس خود آب داده اید؟ به سادگی توجه کنید که چقدر طول می کشد تا خاک گلدان شما پس از یک دور آبیاری خشک شود و برای خود یادآوری کنید یا برنامه ای برای آن برنامه ریزی کنید.

همچنین  مانند بیشتر گیاهان آپارتمانی ، پوتوس ها در تابستان بیشتر از زمستانها به آب نیاز دارند ، بنابراین مطمئن شوید که برنامه آبیاری خود را با توجه به شرایط آب و هوایی و تغییر فصل تغییر دهید.

 

 

2-شما بیش از حد آب می دهید
آبیاری بیش از حد پوتوس شما می تواند باعث پوسیدگی ریشه های آنها شود! آبیاری بیش از حد منجر به غرقابی خاک می شود و ریشه های پوتوس نمی توانند برای مدت طولانی در خاک اشباع زنده بمانند. هنگامی که ریشه های گیاه شما شروع به پوسیدگی می کنند ، تمام آب و مواد مغذی مورد نیاز پوتوس شما برای رسیدن به ساقه و برگ گیاه قابل دسترسی نیست. این باعث می شود که آنها در تلاش برای حفظ آب به هم پیچیده شوند. اگر منطقی فکر کنیم این گیاه اساساً “تحت آبیاری بیش از حد” قرار می گیرد.

با قرار دادن گلدان خود در سوراخ های زهکشی می توانید از این مشکل آبیاری بیش از حد جلوگیری کنید. اگر آنها را ندارید ، فقط یک سینی زهکشی به گلدان خود اضافه کنید. این باعث می شود آب اضافی قبل از رسیدن به ریشه گیاه از خاک به سرعت خارج شود.به هر حال شن و ماسه را در ته گلدان های خود قرار ندهید.

اگر فقط نوک برگها در حال پیچ خوردن است ، نشانه خوبی است. این نشان می دهد که پوسیدگی ریشه هنوز در مراحل اولیه خود است و می توانید گیاه گرانبهای خود را نجات دهید. شما به سادگی باید پوتوس خود را از گلدان خارج کرده و ریشه های آن را بررسی کنید. ریشه های سالم سفید رنگ هستند.

به سادگی از قیچی تمیز برای از بین بردن تمام ریشه های پوسیده و قهوه ای استفاده کنید. هنگامی که تمام ریشه های پوسیده را جدا کردید ، ابزار خود را بشویید و گلدان خود را در خاک تازه بکارید.

خیلی گرم است
اگر دمای اتاقی که در آن هستند خیلی گرم باشد ، متوجه پیچ خوردن برگ های گیاه پوتوس خود خواهید شد. اگر درجه حرارت در محدوده 65-85 ºF (18-29 درجه سانتی گراد) نباشد ، شاخ و برگ شروع به جمع شدن می کند. دمای خارج از این محدوده فقط فشار بیشتری به گیاه شما وارد می کند و مانع رشد آن می شود.

قرار گرفتن گیاه شما نقش کلیدی در قرار گرفتن در معرض گرما دارد. به عنوان مثال ، سعی کنید گیاه پوتوس خود را زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید. یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که آن را در منطقه ای قرار دهید که در طول روز بازتاب داغ داشته باشد ، یا جریان هوا به اندازه کافی نباشد ، بنابراین دما در اواسط روز افزایش یابد.

 

برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی چرا برگ های پوتوس من لوله میشود کلیک کنید.

  • ali yaghoobi