وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

۲ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۱۵ تکنیک مهم برای عکاسی صنعتی، موضوع است که عوامل و فعالان این حوزه به خوبی درک می‌کنند که چقدر برای ثبت عکس محصول یا برند مهم است. این ۱۵ تکنیک باعث می‌شود تا حتی یک فرد آماتور در نیز برای عکاسی صنعتی آماده شود، هر چند اگر خبره امر عکاسی به خصوص عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نباشید، قطعاً زوایای پنهانی در محصول یا برند شما دست نخورده می‌ماند به طوری که تنها با تجربه زیاد می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. با این وجود این ۱۵ تکنیک ممکن است در سایر شاخه‌های عکاسی هم به کمک عکاس بیاید ولی رعایت آن‌ها براساس سوژه عکاسی و شرایط موجود قطعاً بهترین خروجی را از محصول و برند در اختیار عکاس قرار می‌دهد.

در ادامه همین مقاله ابتدا مختصراً به معرفی عکاسی صنعتی می‌پردازیم به صورتی که حتی اگر شناختی از این شاخه فعالیتی عکاسان ندارید، تاحدودی با آن آشنا شوید. لازم است ذکر شود اگر قصد دارید بهتر و جامع با عکاسی صنعتی آشنا شوید (حتی همین ۱۵ تکنیک را بتواند در خود پوشش دهد) می‌توانید از لینک‌های ارتباط زیر که مرتبط با موضوع عکاسی صنعتی است، بیشتر این حوزه را بشناسید. بعد از شناختن عکاسی صنعتی باید به بررسی ۱۵ تکنیک مهم و محبوب در عکاسی صنعتی پرداخت که موضوع اصلی این مقاله و مطالب است.

مختصر راجع به عکاسی صنعتی

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شیوهٔ ممکن عکاسی صنعتی را معرفی کنیم، باید بگویم: «به شاخه ای از عکاسی گفته می‌شود که سعی می‌کند تا با در نظر گرفتن تمامی شرایط مانند شرایط فیزیکی محصول، شرایط فکری و اجتماعی مخاطب هدف محصول و هزاران نکته تخصصی و عمومی دیگر، بهترین عکس ممکن را از محصول یا برند به ثبت برساند.»

با این تعریف مشخص می‌شود که هر تولیدکننده محصول یا برند فعالان در حوزه ای خاص حتی اگر بهترین محصول را تولید کنند یا نام برند خود را پرآوازه سازد، حتماً باید با استفاده از عکاسی صنعتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویژگی‌های محصول یا برند را به مخاطب خود بشناساند و در ذهن مخاطب نقش ببند.

 

باید گفت که عکاسی صنعتی تنها برای تولیدکنندگان محصول یا برندهایشان نیست، بلکه اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید یا حتی یک فروشگاه فیزیکی و حقیقی را اداره می‌کنید، لازم است تا برای محصولات خود به بهترین شکل ممکن عکس آماده کنید زیرا اگر در نظر اول نتوانید مخاطب را جذب کرده و به خرید ترغیب کنید، کار جذب مخاطب در مراحل بعد سخت‌تر خواهد بود و تنها راه آن هم استفاده از محتوا ویدئویی و تصویری جذاب و کاربر پسند است.

عکاسی هوایی، عکاسی خودرویی، عکاسی خبری، عکاسی محصول، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی مواد غذایی، عکاسی جواهرآلات و… بخشی از زیر شاخه‌های عکاسی صنعتی هستند که برای تهیه عکس بنرها، کاتالوگ‌های تبلیغاتی، بروشورها، تیزرها تبلیغاتی، بیلبوردهای تبلیغاتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

لینک منبع:

 

https://biahamedantrip.ir/%DB%B1%DB%B5-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C.trip3083

  • ali yaghoobi
  • ۰
  • ۰

آشنایی اولیه با گل سروپژیا : سروپژیا، با نام علمی Ceropegia Woodii گیاهی بومی کشور آفریقای جنوبی بوده که در سال 1881، توسط متصدی باغ گیاه شناسی دوربان کشف گردید و پس از گذشت 13 سال به باغ بوتانیک انگلیس آورده شد با ما همراه شوید تا هر آنچه درباره گل سروپژیا نیاز دارید آگاه شوید ما در این مطلب به بررسی نگهداری و تکثیر و بیماری ها و راه درمان آنها می پردازیم.

به دلیل کمیاب بودن این گل، از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. گل سروپژیا از خانواده خرزهره، گیاهی آویز بوده که به دلیل زیبایی و مقاومت بالا در آپارتمان ها بیشتر از آن استفاده می‌شود. این گل همیشه سبز، دارای 5 گلبرگ با طول 3 سانتی متر و دارای تنوع رنگی قرمز، سفید و بنفش بوده که در صورت نگهداری در شرایط ایده آل و عالی تا ارتفاع 2 متر نیز رشد نموده و مدت زمان رشد کامل آن بین 2 تا 5 سال است.

گل سروپژیا، مختص مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری بوده و دارای گل های فانوس مانندی است که غالباً در اواخر تابستان نمایان می‌شوند. اثر نور آفتاب بر برگ های این گل بسیار بالا بوده؛ به شکلی که در نور زیاد، به رنگ سبز تیره و در نور کم، سبز کم رنگ می‌شود. تکثیر این گل به این صورت است که هم در خاک و هم در راستای شاخه های قدیمی تولید مثل نموده و برگ های جدید رشد می‌کند. نام دیگر این گل، رشته قلب ها، زنجیره قلب ها، شراب شیرین و دلربا می‌باشد.

 

مطلب اصلی: https://www.gandomvip.com/ceropegia-woodii/

  • ali yaghoobi