وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

  • ۰
  • ۰

نماد گل رز سیاه
گل یکی از بهترین هدایا است، مخصوصا گل رز که بسیار زیبا بوده و اکثرا آن را دوست می‌دارند. بارها برای تمامی ما این اتفاق افتاده که فقط با هدیه چند شاخه رز، احساسات عمیق خودمان را نسبت به طرف دیگرمان  ابراز کرده و احساس خوبی را به او منتقل کرده ایم. 
گلها به علت تنوع نامحدودشان، تحت هر شرایطی معانی خاص و ویژه ای دارند. آگاهی از معنی رنگ آن ها و همچنین تعداد شاخه های به کار رفته از آن ها در دسته گل و ... می توانند ما را در هدیه دادن گل و افزایش تاثیر گذاریشان یاری نمایند. 
خیلی از افراد می پرسند که نماد گل رز سیاه چیست؟ ما در مقاله زیر به بررسی این موضوع که نماد گل رز سیاه چیست؟ می پردازیم.
 

رز سیاه نمادی از مرگ و غم است

در رابطه با این مطلب که نماد گل رز سیاه چیست؟ باید گفت: رز سیاه نمادی از هرج و مرج است. رز سیاه یک نماد افسانه ای بوده و در افسانه ها با عنوان ها و معانی مختلفی مثل جادوی سیاه، زیبای سیاه، بارکارول، رز مخملی سیاه و تاسکانی باشکوه آمده است. 

 همچنین بخوانید : تاریخچه گل رز 

اما رز سیاه همیشه نماد مرگ و اندوه نیست و گاهی واقعا شگفت انگیز است به عنوان مثال تصویر زیر نمونه ای از رز سیاهی است که نماد غم و اندوه نیست : 

 

نکاتی برای پرورش گل رز سیاه

 

گل‌های رز دارای انواع مختلف با رنگ‌های متنوعی هستند و در این میان رنگ‌های تیره که به آن رز سیاه نیز می‌گویند برای عده‌ای بسیار جالب بوده‌اند زیرا معمولا رنگ‌های صورتی و قرمز گل‌های رز برای چشم آشنا هستند. درواقع اگر بخواهیم علمی صحبت کنیم، گل رز سیاه وجود ندارد؛ در گلفروشی‌ها گل‌های رز سیاه را می‌بینید اما گل‌های چیده شده هستند و از طریق جذب رنگ گل، به آن رنگ درآمده‌اند. گل‌هایی که قرار است کاشته بشوند، دانه سیاه ندارند بلکه بیشتر بنفش تیره هستند که به آن رز سیاه می‌گویند.

 

شما با استفاده از نوع مناسب رز تیره و تکنیک‌های خاص، می‌توانید گل خود به تیره‌ترین حالت خود برسانید، به طوری که تنها رگه‌های خیلی کمی از رنگ‌های دیگر در آن دیده شود. انواع رزهای تیره شامل یشمی تیره، باکارای تیره و آبی نیمه شب می‌باشد که سه تا از معروف‌ترین‌ها هستند.

رنگ نهایی رز شما به عوامل محیطی نیز می‌تواند بستگی داشته باشد. اگر شما  طرفدار باغبانی هستید و یک گلخانه برای خود دارید، حتما این نوع رز را در گلخانه بکارید تا به خوبی بتوانید شرایط آن را کنترل کنید. در غیر این صورت، رز سیاه خود را مانند دیگر رزها در هرجایی که می‌خواهید بکارید. نکاتی که برای پرورش گل رز سیاه باید به آن توجه کنید از جمله موارد زیر هستند:

– درست است که از انواع رز سیاه استفاده کرده‌اید اما می‌توانید از رنگ گل تیره نیز استفاده کنید و آن را به آبی که برای آبیاری استفاده می‌کنید اضافه کنید. هرچند به یاد داشته باشید که این کار بیشتر برای رزهای چیده شده موثر است که در آب آن‌ها رنگ گل بریزید تا تغییر رنگ دهند اما می‌توانید برای این کاشت گل‌ها نیز هر از چندگاهی از این روش استفاده کنید ولی انتظار نتیجه‌ی قطعی را نداشته باشید.

 – این رزها برای رشد و تیره‌تر شدن رنگ خود به سایه نیز احتیاج دارند پس باید مکان رشد آن‌ها را به خوبی انتخاب کنید.

برای مشاهده عکس ها و ادامه این مطلب بر روی رز سیاه کلیک کنید.

  • ۹۹/۰۶/۱۶
  • ali yaghoobi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی