وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

  • ۱
  • ۰

آیا پوتوس ها را بر اساس این واقعیت که آنها بسیار مستقل هستند و نگهداری کمی دارند انتخاب کرده اید ، اما متوجه شده اید که برگ های پوتوس شما دیوانه وار پیچ خورده یا لوله شده است؟

من موقعیت مشابهی را پشت سر گذاشتم وقتی برگ های  نقره ای زیبای من شروع به جمع شدن کردند. بنابراین ، من آنجا بودم ، این کار را کردم. بدون هیچ گونه توضیح بیشتر ، بیایید به این موضوع بپردازیم که چرا ممکن است برگ های پوتوس شما پیچ خورده و چروکیده شوند.

 

 

چرا برگ های پوتوس من لوله میشوند؟

علت لوله شدن یا پیچ خوردن برگ پوتوس
 

مقدار آبی که به پوتوس خود می دهید می تواند بر سلامت طولانی مدت آن تأثیر بسزایی داشته باشد. بسیاری از مبتدیان گیاهان آپارتمانی مرتکب این اشتباه می شوند که آبیاری کمی انجام می دهند. آنها فکر می کنند به دلیل این که یک گیاه آپارتمانی کم مصرف است ، عملاً قابل کشتن نیست.

پیچ خوردن برگ پوتوس

 

حتی اگر گیاهان پوتوس ترجیح می دهند خاکشان بین دوره های آبیاری خشک شود ، شما باید آنها را حداقل به اندازه ای آبیاری کنید که خاک تا عمق حدود 1 و نیم مرطوب شود. وقتی اطمینان حاصل کردید که خاک آنها به طور مساوی مرطوب است (اما خیس نشده است) ، بوتوس ها بیشترین رشد را دارند.

اگر گیاه پوتوس شما آب کمی دریافت کند ، در تلاش برای حفظ رطوبت شروع به پیچیدن  یا لوله شدن می کند. بسته به برخی از متغیرها ، هر یک یا دو هفته یکبار آنها را آبیاری کنید. سطح رطوبت خاک را با قرار دادن انگشت اشاره در حداقل یک اینچ زیر سطح بررسی کنید.

 

در حال حاضر ، چگونه می توانید مطمئن شوید که به طور مداوم به پوتوس خود آب داده اید؟ به سادگی توجه کنید که چقدر طول می کشد تا خاک گلدان شما پس از یک دور آبیاری خشک شود و برای خود یادآوری کنید یا برنامه ای برای آن برنامه ریزی کنید.

همچنین  مانند بیشتر گیاهان آپارتمانی ، پوتوس ها در تابستان بیشتر از زمستانها به آب نیاز دارند ، بنابراین مطمئن شوید که برنامه آبیاری خود را با توجه به شرایط آب و هوایی و تغییر فصل تغییر دهید.

 

 

2-شما بیش از حد آب می دهید
آبیاری بیش از حد پوتوس شما می تواند باعث پوسیدگی ریشه های آنها شود! آبیاری بیش از حد منجر به غرقابی خاک می شود و ریشه های پوتوس نمی توانند برای مدت طولانی در خاک اشباع زنده بمانند. هنگامی که ریشه های گیاه شما شروع به پوسیدگی می کنند ، تمام آب و مواد مغذی مورد نیاز پوتوس شما برای رسیدن به ساقه و برگ گیاه قابل دسترسی نیست. این باعث می شود که آنها در تلاش برای حفظ آب به هم پیچیده شوند. اگر منطقی فکر کنیم این گیاه اساساً “تحت آبیاری بیش از حد” قرار می گیرد.

با قرار دادن گلدان خود در سوراخ های زهکشی می توانید از این مشکل آبیاری بیش از حد جلوگیری کنید. اگر آنها را ندارید ، فقط یک سینی زهکشی به گلدان خود اضافه کنید. این باعث می شود آب اضافی قبل از رسیدن به ریشه گیاه از خاک به سرعت خارج شود.به هر حال شن و ماسه را در ته گلدان های خود قرار ندهید.

اگر فقط نوک برگها در حال پیچ خوردن است ، نشانه خوبی است. این نشان می دهد که پوسیدگی ریشه هنوز در مراحل اولیه خود است و می توانید گیاه گرانبهای خود را نجات دهید. شما به سادگی باید پوتوس خود را از گلدان خارج کرده و ریشه های آن را بررسی کنید. ریشه های سالم سفید رنگ هستند.

به سادگی از قیچی تمیز برای از بین بردن تمام ریشه های پوسیده و قهوه ای استفاده کنید. هنگامی که تمام ریشه های پوسیده را جدا کردید ، ابزار خود را بشویید و گلدان خود را در خاک تازه بکارید.

خیلی گرم است
اگر دمای اتاقی که در آن هستند خیلی گرم باشد ، متوجه پیچ خوردن برگ های گیاه پوتوس خود خواهید شد. اگر درجه حرارت در محدوده 65-85 ºF (18-29 درجه سانتی گراد) نباشد ، شاخ و برگ شروع به جمع شدن می کند. دمای خارج از این محدوده فقط فشار بیشتری به گیاه شما وارد می کند و مانع رشد آن می شود.

قرار گرفتن گیاه شما نقش کلیدی در قرار گرفتن در معرض گرما دارد. به عنوان مثال ، سعی کنید گیاه پوتوس خود را زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید. یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که آن را در منطقه ای قرار دهید که در طول روز بازتاب داغ داشته باشد ، یا جریان هوا به اندازه کافی نباشد ، بنابراین دما در اواسط روز افزایش یابد.

 

برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی چرا برگ های پوتوس من لوله میشود کلیک کنید.

  • ۰۰/۰۶/۰۸
  • ali yaghoobi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی