وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

  • ۰
  • ۰

آشنایی اولیه با گل سروپژیا : سروپژیا، با نام علمی Ceropegia Woodii گیاهی بومی کشور آفریقای جنوبی بوده که در سال 1881، توسط متصدی باغ گیاه شناسی دوربان کشف گردید و پس از گذشت 13 سال به باغ بوتانیک انگلیس آورده شد با ما همراه شوید تا هر آنچه درباره گل سروپژیا نیاز دارید آگاه شوید ما در این مطلب به بررسی نگهداری و تکثیر و بیماری ها و راه درمان آنها می پردازیم.

به دلیل کمیاب بودن این گل، از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. گل سروپژیا از خانواده خرزهره، گیاهی آویز بوده که به دلیل زیبایی و مقاومت بالا در آپارتمان ها بیشتر از آن استفاده می‌شود. این گل همیشه سبز، دارای 5 گلبرگ با طول 3 سانتی متر و دارای تنوع رنگی قرمز، سفید و بنفش بوده که در صورت نگهداری در شرایط ایده آل و عالی تا ارتفاع 2 متر نیز رشد نموده و مدت زمان رشد کامل آن بین 2 تا 5 سال است.

گل سروپژیا، مختص مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری بوده و دارای گل های فانوس مانندی است که غالباً در اواخر تابستان نمایان می‌شوند. اثر نور آفتاب بر برگ های این گل بسیار بالا بوده؛ به شکلی که در نور زیاد، به رنگ سبز تیره و در نور کم، سبز کم رنگ می‌شود. تکثیر این گل به این صورت است که هم در خاک و هم در راستای شاخه های قدیمی تولید مثل نموده و برگ های جدید رشد می‌کند. نام دیگر این گل، رشته قلب ها، زنجیره قلب ها، شراب شیرین و دلربا می‌باشد.

 

مطلب اصلی: https://www.gandomvip.com/ceropegia-woodii/

  • ۰۰/۰۹/۲۲
  • ali yaghoobi

نگهداری گل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی