وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

  • ۰
  • ۰

سوالات متداول
س. چرا شمعدانی های من زیاد گل نمی دهند؟
الف - دو دلیل متداول برای شکوفه نکردن زیاد شمعدانی ها است : 1- نور کم یا کود زیاد .
 شمعدانی یک گیاه دوستدار آفتاب است که به 4-6 ساعت آفتاب کامل در روز یا شاید بیشتر در نور تا حدودی فیلتر شده نیاز دارد. قرار گرفتن در معرض جنوب و غرب معمولاً بهترین است. در آفتاب بسیار کم ، گیاه اغلب رشد می کند ، اما کمی بلندتر یا بلندتر می شود ، زیرا به نور می رسد و قطعاً آنقدر شکوفا نمی شود. تعداد گلها بستگی زیادی به میزان خورشید دریافتی گیاه دارد. تا جایی که کود دهی پیش می رود ، اگر شمعدانی ها ، مانند بیشتر گیاهان یکساله ، بیش از حد زیاد شوند ، گیاهان سبز بزرگ و سرسبزی خواهید داشت و به این اندازه شکوفا نمی شوند ، زیرا گیاه بیشتر حالت رویشی دارد. در ظروف ، اگر شمعدانی های خود را تغذیه کنید ، هر 3 تا 5 هفته ، خوب خواهید بود. از هر یک از کودهای محلول در آب موجود استفاده کنید و فقط یک محلول متعادل دریافت کنید (10-10-10 یا 20-20-20). در زمین ، شمعدانی های شما حتی کمتر نیاز به تغذیه دارند. هر 4 تا 6 هفته باید کافی باشد. اگر قصد دارید کود دهی را اشتباه کنید ، تغذیه بهتر از تغذیه بهتر از غذای اضافی است.

علت گل ندادن شمعدانی

 

 

س. آیا شمعدانی  وجود دارد که در سایه رشد کند؟


الف) پاسخ ساده به این سوال منفی است ، اما برخی موارد وجود دارد که در نقطه ای کمتر آفتابی کمی بهتر عمل می کنند. به طور معمول ، برخی از انواع برگ های فانتزی که دارای شاخ و برگ روشن تر یا شاخ و برگ سفید روی آن هستند ، نور کمتری را تحمل می کنند ، اما در سایه عمیق رشد نمی کنند و اگر زنده بمانند ، به طور کامل شکوفا نمی شوند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد این گیاه زیبا و دوست داشتنی بر روی علت گل ندادن شمعدانی کلیک کنید.

  • ۰۰/۰۶/۲۴
  • ali yaghoobi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی