وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

  • ۰
  • ۰

Image: Plants in a bedroom

 

 

 

گیاهان آپارتمانی برای سلامتی شما مفید هستند - و نه فقط برای زیبایی بصری آنها. چرا؟ آنها اساساً برعکس آنچه ما هنگام تنفس انجام می دهیم ، عمل می کنند: اکسیژن آزاد کرده و دی اکسید کربن را جذب می کنند. این نه تنها هوا را تازه می کند ، بلکه سموم مضر را نیز از بین می برد. تحقیقات گسترده ناسا نشان داده است که گیاهان آپارتمانی می توانند 87 درصد از سموم هوا را در 24 ساعت حذف کنند. مطالعات همچنین ثابت کرده است که گیاهان داخل ساختمان باعث افزایش تمرکز و بهره وری (تا 15 درصد) می شوند ، سطح استرس را کاهش می دهند و روحیه شما را تقویت می کنند - آنها را نه تنها برای خانه ، بلکه برای محل کار شما نیز مناسب می کند.

در محل کار ، گیاهان ، به ویژه گیاهان با برگهای پهن را روی میز خود قرار دهید. آنها به تنظیم رطوبت و افزایش سطح مثبت کمک می کنند - دیدن سبزه و طبیعت به ما کمک می کند تا احساس آرامش و آرامش بیشتری داشته باشیم ، که به نوبه خود به خلق و خوی روزانه شما کمک می کند. گیاهان داخل ساختمان یک هدف کاربردی و زیباشناختی هستند و زندگی شما را افزایش می دهند.

چگونه می توان پناهگاه گیاهی شخصی خود را ایجاد کرد
یک باغ سرپوشیده می تواند پناهگاه شما از دنیای خارج باشد و برای بسیاری از مردم منبع شادی بزرگی است. چه در یک آپارتمان کوچک ، چه در یک خانه بزرگ زندگی کنید ، با معرفی گیاهان خاصی به خانه ، متوجه بهبود سلامت و شادی کلی خود خواهید شد. گیاهان علاوه بر افزایش خلق و خوی شما و ایجاد فضایی برای زندگی آرامش بخش ، می توانند به تنهایی و افسردگی نیز کمک کنند: مراقبت از یک موجود زنده به ما هدفی می دهد و بسیار مفید است - مخصوصاً وقتی می بینید که موجود زنده شکوفا می شود و رشد می کند. 

 

مطالعات ثابت کرده است که گیاهان خانگی باعث افزایش تمرکز و بهره وری (تا 15 درصد) ، کاهش سطح استرس و افزایش روحیه شما می شوند.

 

برای ایجاد پناهگاه سبز مناسب ، باید کمی وقت بگذارید و به تحقیق در مورد گیاهان بپردازید که برای هر اتاق و نوع محیط مناسب است. در اینجا چند نکته وجود دارد:

 

 

گیاهان مناسب را برای خواب مطلوب شب انتخاب کنید. اگرچه گیاهان در طول روز اکسیژن آزاد می کنند ، اما لازم به یادآوری است که در شب ، هنگامی که فتوسنتز متوقف می شود ، اکثر گیاهان همه چیز را تغییر داده و دی اکسید کربن آزاد می کنند. با این حال ، گیاهانی مانند ارکیده ، ساکولنت ، گیاهان مار و بروملیاد عکس این عمل را انجام می دهند و اکسیژن ساطع می کنند ، و آنها را به گیاهان مناسب برای اتاق خواب تبدیل می کنند (و خواب بهتری دارند).
مراقب آفتاب زیاد باشید. بیشتر گیاهان داخلی از آفتاب مستقیم ظهر لذت نمی برند ، بنابراین لطفاً هنگام قرار دادن گیاهان در خانه مراقب باشید. علائم هشداردهنده بسیار واضح وجود دارد که باید مراقب آنها باشید ، مانند سوختگی برگ ، لکه بینی یا ریزش ناگهانی برگ. اکثر گیاهان را می توان به راحتی نجات داد ، بنابراین نگران نباشید! اغلب اوقات آبیاری زیاد آنها انجام نمی شود ، یا اگر خاک خیلی مرطوب است اجازه دهید خاک کمی خشک شود. بررسی کنید که آیا گیاه شما در کنار آب سرد سرد نشسته است یا خیر ، زیرا ممکن است برگ ها پیچ خورده و در نهایت از بین بروند. کودهای آلی راهی عالی برای احیای گیاهان شما هستند.
گیاهان راهی ارزان برای جاز کردن حتی خسته کننده ترین اتاق ها هستند. گیاهان روشی آسان و زیبا برای ایجاد فضای مناسب در زندگی شما هستند. طاقچه های خود را با ساکولنت ها آراسته کنید ، آویزهای ماکرامه پر جنب و جوش را از نرده های پرده بکشید یا چیزی بزرگ و جسورانه مانند انجیر برگ کمانچه زرق و برق دار امتحان کنید. همچنین می توانید با گلدان ها سرگرم شوید و گیاهان خود را در ظروف سرامیکی و مسی زیبا نمایش دهید. داشتن گیاهان لازم نیست گران باشد: فقط کافی است از گیاهان دوستان خود یا از مغازه گیاهان محلی خود بریده و گیاه خود را از ابتدا تکثیر کنید.
برخی از گیاهان آن را گرم دوست دارند. دانستن اینکه چه گیاهانی برای چه فضایی مناسب هستند در مورد ظاهر گیاهان بسیار مهم است: حمام برای گیاهان با هوا و کوکداما (توپ خزه ای ژاپنی) مناسب است ، زیرا رطوبت اضافی ناشی از دوش روزانه شما به شکوفایی آن گیاهان کمک می کند. اگر آنقدر خوش شانس هستید که اتاق آفتاب یا اتاق بسیار گرم دارید ، آن را با سرخس ، نخل ، ساکولنت و کاکتوس پر کنید زیرا آنها گرما را دوست خواهند داشت.

 

Image: Plants in a living room

 

راهنمای مبتدی برای تزئین با گیاهان
اگر تازه وارد باغبانی شده اید ، در اینجا مجموعه ای از گیاهان است که کاملاً مناسب شما است. همه آنها مقدار زیادی سبزی را برای شما فراهم می کنند ، مراقبت از آنها آسان است و قیمت مناسبی دارند.

Monstera deliciosa (گیاه پنیر سوئیسی): خرید یک Monstera 12 اینچی نسبتاً ارزان است و به سرعت رشد می کند ، بنابراین می توانید ارتفاع آسان و برگهای زیبا را در کمتر از 3 ماه به دست آورید.
Epipremnum aureum (پوتوس طلایی یا پیچک شیطان): این یک گروه عالی از گیاهان است که می توان با آنها شروع به کار کرد زیرا از نگهداری کمی برخوردار هستند. انواع پشت سر هم به طور منظم برگهای تازه ای جوانه می زنند و در کاشت های آویزان مانند آویز ماکرامه عالی هستند. با این حال ، آنها برای سگ و گربه سمی هستند.
Hedera (پیچک): پیچک تقریباً نابود نشدنی است و هنگامی که به آبیاری نیاز دارد علامت گویایی خوبی دارد زیرا برگها شل و نرم به نظر می رسند.
Chlorophytum comosum (گیاه عنکبوت): این گیاهان عالی برای نگهداری کم هستند ، که ممکن است هفته ای یک بار از پایین به آن آبیاری شود و هر از گاهی نیاز به اسپری اب پاشیدن دارد. آنها نوزادان خود را به طور منظم ، در انتهای برگ خود تولید میکنند، که به راحتی تکثیر می شوند ، جوانه می زنند. شما مملو از گیاهان بچه خواهید شد که می توانید آن را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.

 

Image: Succulents

 

 

با یک گیاه آسان مانند کاکتوس یا آبدار شروع کنید. بسیاری از مردم فکر می کنند ساکولنت ها و کاکتوس ها یک چیز هستند ، زیرا اکثر کاکتوس ها به عنوان ساکولنت طبقه بندی می شوند. با این حال ، اگرچه اکثریت کاکتوس ها نیز ساکولنت هستند ، بسیاری از گیاهان آبدار دیگر نیز وجود دارند که کاکتوس نیستند. تفاوت اصلی در این است که کاکتوس ها همیشه دارای برآمدگی هایی به نام آرئول هستند که موها یا سنبله ها از آن رشد می کنند ، در حالی که سایر انواع ساکولنت ها این گونه نیستند.
کاکتوس ها می توانند شما را شگفت زده کنند. یکی از نکات شگفت انگیز در مورد کاکتوس ها این است که آنها رفتارهای وحشتناک شما را سالها و سالها تحمل خواهند کرد و سپس وقتی دوباره رشد کردند ، شما را با گلها غافلگیر خواهند کرد. این یک افسانه است که کاکتوس ها فقط یکبار در ماه آبی گل می دهند: تقریباً نیمی از کاکتوس های سالم در صورت مراقبت صحیح تا سومین سال گل می دهند. کاکتوس ها در رشد جدید گل می دهند ، که با مراقبت از آنها در طول تابستان و بی توجهی به آنها در زمستان ارتقا می یابد. همچنین ، گلدهی اغلب زمانی تحریک می شود که گیاه به گلدان بسته شود (جایی که ریشه ها گلدان را به طور کامل پر می کنند). برای افرادی که به تازگی از گیاهان خانگی استفاده می کنند ، این یک گروه گیاهی عالی برای شروع است ، زیرا آنها فقط هر از چند گاهی به کمی غبارآبی نیاز دارند.
ساکولنت ها اولین گیاهان کامل هستند. تعمیر و نگهداری کمی دارند ، انتشار آنها آسان است و برای اکثر خانه ها مناسب است. آنها بهتر است روی طاقچه قرار بگیرند تا بتوانند بیشترین نور خورشید را دریافت کنند. تشخیص ساکولنت بسیار ساده است ، زیرا آنها دارای برگ یا ساقه ضخیم و گوشتی هستند. بسیاری از انواع گل رز هستند و دارای برگ های محکم بسته بندی شده هستند که به حفظ آب در زیستگاه طبیعی آنها کمک می کند. شما می توانید به سادگی با یک مجموعه Echeveria و Sempervivum (houseleek) شروع کنید زیرا آنها می توانند گروه جالبی را بدون گیاهان دیگر ارائه دهند و انواع زیادی برای جمع آوری وجود دارد.
هرگز بیش از حد آب ندهید. اکثر مردم گیاهان آپارتمانی خود را با ریختن آب در مرکز گیاه می کشند و به گیاه آب بسیار بیشتری از نیازش می دهند و سپس آب جایی برای رفتن ندارد ، بنابراین در گیاه می نشیند. آب راکد اضافی باعث پوسیدگی ریشه می شود که باعث مرگ گیاه می شود. اگر گلدان گیاه دارای زهکشی است یا به طور مرتب با دستگاه بخور از پایین استفاده کنید ، این امر به افزایش رطوبت اطراف گیاه شما کمک می کند و گیاه را خوشحال نگه می دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مزایای گیاهان در خانه شما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

منبع : cafehdanesh

  • ۰۰/۰۷/۱۸
  • ali yaghoobi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی