وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

  • ۱
  • ۰

برگهای زرد روی بوته گل رز می تواند یک منظره خسته کننده باشد. وقتی برگهای گل رز زرد می شوند ، می تواند اثر کلی بوته گل رز را خراب کند. زرد شدن و افتادن برگ های گل رز می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. در زیر چند دلیل برای زرد شدن برگ های گل رز ذکر شده است.

علل ایجاد برگهای زرد روی بوته رز
اگر متوجه برگهای زرد روی یک بوته گل رز شدید ، باید قبل از شروع درمان علت احتمالی آن را مشخص کنید. در اینجا برخی از دلایل ایجاد گل رز زرد آمده است:

نور - برگهای گل رز در مواقعی که برگهای بالایی آنها را سایه می زند ، زرد می شوند و در انتهای بوته های گل رز می ریزند. برگهای گل رز پایین نور خورشید مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند ، بنابراین برگهای گل رز زرد می شوند و می افتند. وقتی شاخ و برگ نور کافی برای رشد لازم را دریافت نمی کند ، بوته به سادگی اجازه می دهد تا برگهای پایینی زرد شوند و در نهایت بیفتند. این معمولاً یک چرخه سنی است و برای بوته گل رز مضر نیست.

تنش گرمایی - یکی دیگر از دلایل زرد شدن برگ های رز این است که بوته گل رز تحت نوعی تنش قرار دارد. یکی از علل شایع استرس ، استرس گرمایی است. بوته گل رز زرد می شود و شاخ و برگ خود را می ریزد تا در صورت استرس گرمایی سرد شود. گاهی اوقات با سایر عوامل استرس زا بوته گل شروع به ریختن شاخ و برگ می کند تا استرس برطرف شود ، هر استرسی که ممکن است باشد.

 

7 Reason For Rose Leaves Turning Yellow & What To Do About It

برگهای زرد روی بوته های گل رز نیز ممکن است در اثر گرمای تابشی ایجاد شود. زمین یا ناحیه زیر بوته گل رز گرمای زیادی را حفظ می کند ، که سپس به قسمت های پایین تر بوته گل سرخ تابیده می شود. این گرمای تابشی باعث ایجاد استرس گرمایی می شود و شاخ و برگ زیرین زرد می شود و می افتد در حالی که بوته گل رز سعی می کند از خود محافظت کرده و تنش را از بین ببرد. مالچ رنگ تیره یا برخی از مالچ های سنگی می توانند گرمای زیادی را در خود نگه داشته و آن را در بوته های گل رز بازتاب دهند. اگر در زیر بوته های گل رز شما یک مالچ تیره یا فقط زمین برهنه وجود دارد ، سعی کنید از چند مالچ سدر خرد شده یا مالچ روشن دیگری در اطراف پایه بوته گل رز به قطر 24 اینچ (61 سانتیمتر) برای بوته های جوانتر گل رز استفاده کنید. به

آب - یکی دیگر از منابع گرمای منعکس شده که می تواند باعث ایجاد گل رز زرد شود ، آب است. اگر بوته های رز سیراب شوند و آب در پایه بوته گل رز بماند ، به طوری که اشعه خورشید از آب منعکس شود و بر روی شاخ و برگ پایین تر منعکس شود ، برگهای پایینی تا حدی می سوزند. بنابراین ، شاخ و برگ گل رز زرد شده و می ریزد. برای جلوگیری از این امر ، گلهای رز خود را به خوبی آب دهید اما خیس نکنید و رطوبت خاک را زیر نظر داشته باشید. اگر رطوبت سنج ندارید ، فقط انگشت خود را تا جایی که می توانید در خاک فرو کنید. اگر مرطوب است ، هنوز نیازی به آبیاری گل رز نیست.

کود - گاهی اوقات شاخ و برگ گل رز را می توان با کود زیاد دانه ای محلول پاشی (Miracle Gro) سوزاند و شاخ و برگ ها را به گونه ای می سوزاند که در مکان هایی زرد می شود و می افتد.

کمبود مواد مغذی نیز می تواند مقصر باشد. کمبود نیتروژن ، منیزیم و آهن می تواند باعث زرد شدن برگها شود. در صورت درمان صحیح ، برگها رنگ سبز خوب خود را به دست می آورند و به مرحله سقوط نمی رسند. اطمینان حاصل کنید که علائم را بررسی کنید تا تشخیص دهید با چه چیزی سر و کار دارید. درمان گل رز به دلیل کمبود اشتباه تنها دوره استرس را طولانی می کند.

آفات یا بیماری - گل رز با برگ های زرد نیز می تواند نشانه این باشد که گل رز دارای آفات یا بیماری است ، که بسیاری از آنها باعث زرد شدن برگ ها می شوند. برای کمک به تعیین نوع آن ، به دنبال بوته گل رز باشید تا سایر علائم آسیب یا علائم بیماری را مشاهده کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر بر روی علت زرد شدن برگ های گل رز کلیک کنید.

  • ۰۰/۰۶/۲۴
  • ali yaghoobi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی