وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

  • ۰
  • ۰

ریشه یک گل رز را  چگونه می توان قطع کرد و با یک روش شگفت انگیز باعث شکوفه زدن آن شویم

با انجام روش زیر می توانید کار زنده نگه داشتن گیاهان را انجام دهید.این یک ترفند باغبانی می باشد که نیازمند چند عنصر برای سالم نگه داشتن گیاه شما دارد.
 یک گل رز زیبا داده است و شما می خواهید آن را برای همیشه زنده نگه دارید، این ترفند برای شماست و توصیه میشود مطلب زیر را بخوانید. امروز ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با یک روش برای زنده نگه داشتن گلی که از کسی به شما رسیده کمک سازیم و با روش شگفت انگیز ادامه میتوانید باعث شکوفه زدن آن شوید.

 

لوازم مورد نیاز:

یک سیب زمینی
ساقه گل رز
بطری های پلاستیکی
چاقو
گلدان گل
نحوه آماده سازی و تکثیر گل رزی که از ریشه جدا شده است
برای قلمه زدن گل رز با سیب زمینی، قلمه‌ها را از ساقه‌های سالم، جوان و سبز گل انتخاب کنید. بهترین زمان برای قلمه زدن گل رز در انتهای دوران گلدهی گیاه است که دیگر شاخه‌ها گل ندارند.

با این وجود در روش قلمه زدن گل رز با سیب زمینی، می‌توانید تکثیر گیاه را در هر زمان انجام دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

با چاقو یک حفره درون سیب زمینی ایجاد کنید.
ساقه گل را درون سوراخ قرار دهید.
خاک را داخل گلدان بریزید و سپس سیب زمینی را داخل آن قرار دهید و بعد از جایگذاری سیب زمینی در داخل گلدان ،باقیمانده خاک را داخل گلذان بریزید.
بطری را برش دهید و داخل آن جایگذاری کنید.
برای یک هفته ، داخل گلدان آب بریزید و از گیاه به نحو احسنت نگه داری کنید.
پس از یک هفته گیاه شروع به شکوفه زدن می نماید.
شما از این ترفند می توانید در نگه داری گیاهان استفاده کنید و گیاهان خودتان را پرورش دهید.

 

 

طرز قلمه زدن گل رز با سیب زمینی
برای قلمه زدن گل رز با سیب زمینی، قلمه‌ها را از ساقه‌های سالم، جوان و سبز گل انتخاب کنید. بهترین زمان برای قلمه زدن گل رز در انتهای دوران گلدهی گیاه است که دیگر شاخه‌ها گل ندارند. با این وجود در روش قلمه زدن گل رز با سیب زمینی، می‌توانید تکثیر گیاه را در هر زمان انجام دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
طول شاخه باید بین ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر باشد. توجه داشته باشید، ساقه‌ای که برای قلمه زدن انتخاب کرده‌اید، باید به کلفتی یک مداد، راست و فاقد پیچ و تاب باشد.
قلمه را به صورت اریب از گیاه مادر جدا کنید. همچنین دقت کنید محل برش ساقه، دقیقاً در زیر جوانه باشد.
برگ‌های اضافی ساقه را جدا کنید و فقط یک جفت برگ بالایی قلمه را نگه دارید تا بیشتر انرژی  گیاه صرف ریشه زایی شود، همچنین بهتر است، تیغ‌ها را از نیمه زیر قلمه بکنید.
چند عدد سیب‌زمینی متوسط و درشت را انتخاب نموده و با چاقو حفره‌ای داخل آن ایجاد کنید. قلمه رز را درون سوراخ فرو کنید و سیب زمینی را داخل خاک گلدان یا باغچه قرار دهید. سیب زمینی باعث می‌شود تا شاخه‌ها رطوبت خود را قبل از ریشه‌زنی از دست ندهند و مواد غذایی بیشتری در اختیار گیاه قرار می‌گیرد.
بعد از قرار دادن سیب زمینی در داخل گلدان، باقیمانده خاک را روی آن بریزید و در صورتی که می‌خواهید قلمه ها را در باغچه بکارید، در قسمتی از باغچه که در طول روز آفتابگیر است، چاله‌ای به عمق ۱۵ سانتیمتر حفر کنید و کف آن را با کمی ماسه نرم به ضخامت ۲ سانتیمتر بریزید و سپس سیب‌زمینی را جایگذاری کنید و اطراف آن را با ماسه بپوشاید.طرز قلمه زدن گل رز با سیب زمینی 
گلدان حاوی قلمه‌ها را در محیطی روشن اما به دور از نور مستقیم خورشید و با دمایی حدود ۲۰-۱۸ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. در روش قلمه زدن گل رز با سیب زمینی حفظ رطوبت هوا و بستر بسیار مهم است که می‌توان با استفاده از روش کشیدن یک پلاستیک شفاف بر روی قلمه‌ها و یا غبار پاشی روزانه به حفظ رطوبت هوا کمک کرد. دقت کنید محیط کاشت نیز باید همواره مرطوب بماند تا ریشه‌ها شکل گیرند.
ریشه زنی گل رز در این روش، ممکن است چند هفته طول بکشد.
بعد از گذشت چند هفته، ریشه‌ها در اطراف و داخل سیب زمینی تشکیل می‌شوند. لازم به ذکر است، بعد از ریشه‌دار شدن گل رز، نیازی به جدا کردن سیب زمینی نیست و گیاه به رشد خود ادامه می‌دهد.

نکاتی برای تغذیه گل های کاشته شده در سیب زمینی
برای این که گل شما بتواند با روش تکثیر و پرورش گل رز در سیب زمینی ، به خوبی رشد کند و شکوفه های زیادی بدهد، باید همواره از مواد صحیح برای تغذیه آن استفاده کنید. یکی از بهترین مواد جهت تغذیه مناسب برای گل شما، لاشبرگ می باشد. شما می توانید با استفاده از کمپوست و یا حتی کمک گرفتن از کود پوسیده، برای گل خود لاشبرگ درست کنید. لاشبرگ ها در همه فصل های سال می توانند با تغذیه مناسب گل ها، روند رشد و شکوفه دادن آن ها را سریع تر از قبل کنند. در تابستان که دمای هوا به طور بسیار زیادی بالا می رود، شما می توانید لاشبرگ خود را با پتاس و یا با منیزیم ترکیب کنید و سپس آن را به خاک اضافه کنید. این کار می تواند در بهبود کیفیت گل ها نقش چشمگیری داشته باشد.

نکاتی برای نگهداری از گل های کاشته شده در سیب زمینی

تنظیم میزان آبیاری برای این گل هم می تواند یک نکته به شدت ضروری باشد، زیرا اگر بیش از اندازه نیاز گل، به آن آب بدهید، باعث از بین رفتن گل شما می شود. به همین خاطر باید میزان آبیاری را به حد تعادل خود برسانید. در ضمن برای این که گل های شما بتوانند تنفس سلولی خود را در برگ ها انجام دهند، باید همواره آن ها را در فضا هایی قرار بدهید که در معرض نور خورشید باشند. تنظیم میزان دمای محیط گل و همچنین میزان اسیدیته خاک هم می تواند تاثیر زیادی را در تکثیر و پرورش گل رز در سیب زمینی داشته باشد.

به طور کلی برای این که بتوانید فرایند تکثیر و پرورش گل رز در سیب زمینی را به خوبی انجام دهید، باید بر تمامی نکات موجود در این زمینه تسلط کافی را داشته باشید و با کسب اطلاعات و مهارت های لازم، این کار را به خوبی انجام بدهید تا به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسید. به همین منظور ما سعی کرده ایم تا در این مقاله، تمامی نکات لازم را برای مراقبت و نگهداری از گل و همچنین مراحل کاشت و پرورش گل رز  را برای شما به طور کامل بیان کرده باشیم. شما با مطالعه دقیق این مقاله ، می توانید به خوبی گل خود را در سیب زمینی پرورش دهید، همچنین برای اطلاعات بیشتر به مقاله کاشت و پرورش گل رز مراجعه نمایید.

وقتی شما گل خود را در سیب زمینی قرار دادید و فرایند تکثیر و پرورش گل رز در سیب زمینی را به طور کامل و درست انجام دادید، باید سعی کنید که با انجام روش های مختلف و توجه به چند نکته ریز، از گل خود مراقبت کنید. اولین نکته ای که در این زمینه باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد این است که گل های پوسیده و نیمه پژمرده را هرس کنید، زیرا به مرور زمان و در اثر بروز برخی از مشکلات، تعدادی از این برگ ها و یا گل ها، حالت اولیه و طراوت خود را از دست می دهند، به همین منظور برای جلوگیری از پلاسیده شدن سایر برگ ها و گل ها، باید آن ها را هرس کنید.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله پرورش گل رز با سیب زمینی مراجعه کنید.

 

  • ۹۹/۰۷/۰۱
  • ali yaghoobi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی