وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

وبلاگی از جنس گل

هر آنچه در مورد گل لازم است بدانید

  • ۰
  • ۰

گل شب بو

بدون شک گل شب بو یکی از زیباترین گل‌ها است که علاوه بر زببایی بوی معطری دارد و به گل معطر شب معروف است. این گل جزو خوشبوترین گل‌هایی است که به سادگی می‌توانید آن را پرورش داده و از زیبایی و رایحه آن لذت ببرید. باغبانان توصیه می‌کنند آن را در ارتفاع بالاتری نسبت به سایر گیاهان بکارید تا بوی آن همه جا پخش شود و فضا را معطر کند. گل‌های شب بو بسیار مقاوم هستند و قابل کاشت در باغچه و گلدان هستند. گل‌های شب بو نسبت به هوای خنک سازگاری دارند و معمولا در بهار و تابستان شکوفا می‌شوند و گل باز می‌کنند. گرمای بیش از حد در تابستان می‌تواند رشد این گل‌ها را متوقف کند و باعث پوسیدگی گل‌ها شود. این گل‌ها برای رشد بهتر نیاز به دمای پایین دارند و با بالارفتن دما ممکن است رشدشان متوقف شود.

گل‌های شب بو بسته به شرایطی که در آن کاشته می‌شوند می‌توانند یکساله یا چندساله باشند. در مناطق سردتر که دمای هوا پایین است این گل‌ها بصورت یکساله رشد می‌کنند زیرا در سرمای بیش از حد نمی‌توانند رشد کنند. اما در مناطقی که هوا کمی گرمتر است می‌توانند گیاهی چندساله باقی بمانند. در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب این گل می‌تواند چندسال زنده بماند و هر ساله ساقه‌های خود را قوی تر کند.

این گل در رنگ بندی متنوعی گل می‌دهد اما رایج‌ترین رنگ‌های آن سفید، صورتی، قرمز، بنفش و آبی است. ارتفاع این گل‌ها نیز متفاوت است بنابراین گل‌هایی با ارتفاع کمتر را می‌توان در گلدان کاشت و گل‌هایی که ارتفاع ببشتری دارند را در باغچه کاشت و نگهداری کرد.

گل شب بو

تاریخچه گل شب بو:

 

شب بو از گل‌های بومی جنوب یونان و منطقه مدیترانه است که معمولا در بهار گل باز می‌کند. نام دیگر این گل،گل جیلی یا گل ویرجینیا است. این گل دارای عطری تند و خوشبو است که به دلیل متراکم بودن شاخه‌ها بوی آن‌ها همه جا پخش می‌شود. این گل‌ها که از خانواده کلم‌ها محسوب می‌شوند معمولا بصورت بوته‌ای رشد می‌کنند. گل‌های شب بو در انگلستان طرفداران زیادی دارد و به دلیل خوشه‌های متراکم زیبا و خوشبو محبوبیت زیادی در این کشور پیدا کرده است. این گل از زمان‌های قدیم برای مصارف دارویی نیز کاربرد داشته‌است. در ایام گذشته از روغن این گل برای سقط جنین استفاده می‌کردند.

گل شب بو نماد چیست

 

گل شب بو نماد شادی و عشق است و به عنوان نشانه‌ای از محبت و آرامش از آن استفاده می‌شود. این گل نماد زندگی طولانی و شادی است به همین دلیل در مراسم عروسی برای تزئین دسته گل عروس و ماشین عروس از آن استفاده می‌شود. این گل همچنین نمادی از فرا رسیدن سال نو و تولدی دوباره است. برای مشاهده محصولات به صفحه خرید دسته گل مراجعه کنید.

گل شب بو

این گل در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی رشد می‌کند و بیش از 60 گونه آن در تمام جهان شناخته شده است. در این مقاله چند مورد از بهترین انوع شب بو را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع گل شب بو

malcolimia maritime  که به آن مروارید شیرازی نیز شناخته می‌شود نوعی گیاه یکساله است. این نوع  به شب بوی ویرجینیا معروف است. گل‌هایش شب باز می‌شوند و در طول روز بسته می‌مانند. ارتفاع این نوع گل می تواند از 15 تا 30 سانتی‌متر هم برسد. گل  ویرجینیا دارای 4 گلبرگ است که برای رشد کافی نیاز به نور خورشید دارد. دوره گلدهی این گل کوتاه است و نسبت به سرما مقاوم است.

گل شب بو

matthiola incana این نوع گل در دو نوع بهار و تابستان وجود دارد و عمر آن یک الی دو سال است. این گل بصورت خوشه‌ای رشد می‌کند و دارای طیف رنگ متنوعی است. ارتفاع این گل معمولا 15 تا 20 سانتی متر است ولی می‌تواند به بلندترین ارتفاع تا 60 سانتی‌متر هم برسد.

  matthiola incana

  matthiola incana

لانگی پتالا longipetala نوعی است که فقط شب‌ها گل باز می‌کند. این نوع گل در مقایسه با سایر گل‌های شب بو شکوفه‌هایش کمتر دیده می‌شود زیرا در طول روز شکوفه باز نمی‌کند. این گل عطر بسیار بی نظیری دارد و زمانیکه شب‌ها گلبرگ‌های خود را باز می‌کند با عطر و بوی خوش رایحه‌اش شما را شگفت زده می‌کند.

longipetala

longipetala

 

گل شب بوی starlight sensation : این نوع گل در طیف وسیعی از رنگ‌ها گل باز می­کند بطوری که هنگام کاشت آن نمی‌دانید کدام رنگ آن را انتخاب کنید. این نوع گل دارای شکوفه‌های بزرگ و معطر است که در تمام روزهای بهار تا اوایل تابستان شکوفه باز می‌کند و زیبایی بی نظیری به باغچه شما می‌بخشد.

 

گل شب بوی الهه سفید : الهه سفید یکی از زیباترین انواع شب بو است که شکوفه‌های بزرگ دوتایی تولید می‌کند و بوی خوشی دارد. این گل با گلبرگ‌هایی به رنگ سفید با مرکزی به رنگ سبز مایل به زرد زیبایی منحصر به فردی دارد. الهه سفید در رنگ و ظاهر و شکل شکوفه‌ها تنوع بی نظیری دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای زیباسازی باغ‌ها و محوطه‌ها است.

starlight sensation

گل شب بوی سیندرلا : گل سیندرلا نوعی از گل‌های شب بو است که ارتفاع کمی دارد اما تنوع رنگی بالایی دارد. این گل شکوفه‌های کوچکی باز می‌کند و بسیار معطر است. گل سیندلا بهترین انتخاب برای کاشت در گلدان است و می‌تواند علاوه بر زیبایی رایحه‌ای شیرین به فضای خانه شما ببخشد.
گل شب بو سیندرلا

شرایط کاشت و نگهداری از گل شب بو

نور خورشید: شب بو دوست‌دار آفتاب است و نور کامل خورشید را ترجیح می‌دهد. اما مقداری سایه در برخی شرایط را تحمل می‌کند.

نوع خاک: گل‌های شب بو برای رشد بهتر نیاز به خاک غنی دارند. لازم است چندوقت یکبار خاک این گل‌ها با کودهای حاوی مواد آلی تغذیه شود تا این گل‌ها برای شکوفه دادن تقویت شوند.

دما: گل های شب بو برای رشد مطلوب نیازمند دمای مناسب هستند. این گل ها برای رشد نیاز به دمایی حدود 15 درجه نیاز دارند و در هوای خنک سازگاری بهتری دارند. برای کنترل دما، بهتر است در پاییز و زمستان گل های شب بو به گلخانه انتقال داده شوند.

برای مشاهده ادامه این مقاله به لینک زیر مراجعه کنید :

https://www.gandomvip.com/wallflower/

  • ۹۹/۰۹/۱۱
  • ali yaghoobi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی